Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/960 op vijf poten - Opgelost!

960 op vijf poten - Opgelost!

960 op vijf poten - Opgelost!

- Ingediend door Eric Bakker , op 16 nov 2007 - 30 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Vandaag een complete verrassing gehad: Bor is gestrand.

Het begon al gisteren, het leek net of hij op vijf poten liep. Nog een aantal keren gestart, en geprobeerd of het ergens mee samen leek te hangen, maar het ging mijn pet te boven. Hij reed nog wel, maar moeizaam.

Vanochtend had hij het nog steeds, dus op weg gegaan naar de garage. Na 200 meter gereden te hebben: totale uitval. Motor uit, stroom helemaal verdwenen, maar dan ook echt totaal stroomloos. Na een vruchteloze intelligente blik onder de motorkap besloot ik niet zelf te gaan experimenteren (bovendien moest ik gewoon naar mijn werk), en ik heb per mobiele telefoon de dichtstbijzijnde garage gebeld waar ik vertrouwen in heb, i.c. Volvo dealer Van Kuyk, een kilometer verder.

Bor werd afgesleept naar de garage, en ik heb hem daar achtergelaten.

De diagnose nu, eind van de dag: de pluskabel vanaf de accu is tegen het hitteschild komen te liggen, en de kabel was doorgebrand en heeft kortsluiting veroorzaakt. Accu naar de knoppen, maar de kabel was nog te repareren. Echter, cylinder 3 krijgt geen vonk meer. Volgens de chef werkplaats is waarschijnlijk de ECM unit (motoraansturing) ook gesneuveld door de kortsluiting. Hij gaat nu zoeken naar een vervangende (liefst gebruikt).

Zou dit de meest waarschijnlijke oorzaak zijn, of zijn er andere mogelijkheden? Zou niet gewoon de bobine gesneuveld kunnen zijn? Het lastige is dat ik natuurlijk niet precies weet wat er allemaal is onderzocht en uitgesloten.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.