Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Uitlaatverbinding downpipe en katalysator stuk?

Uitlaatverbinding downpipe en katalysator stuk?

Uitlaatverbinding downpipe en katalysator stuk?

- Ingediend door wp001
Lid
, op 4 nov 2007
- 2 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

De verbinding downpijp / katalysator gaat op de duur stuk, terwijl de pijp en de katalysator nog vrij goed zijn. De downpijp wordt altijd behoorlijk heet en slijt daardoor veel minder dan de gehele achterliggende uitlaat. De katalisator is van hoogwaardig staal gemaakt en kan dus ook heel lang mee.

De optredende gebreken zijn:

1 De bouten die de verbinding tussen downpij en katalysator bijeenhouden zijn weggeroest.

2 de flenzen zijn volkomen ingeteerd.

3 de conische aansluiting bij de downpipe en katatalysator heeft scheurtjes waardoor lekkage ontstaat.

De bouten kunnen vernieuwd worden. Het is wel een kunst om de koppen uit de flenzen te krijgen ( Dit is alleen nuttig als de flenzen nog niet ingeteerd zijn) Wil je eenvoudiger werken dan zijn daar z.g. katklemmen voor zie afb. 01

Oplossing 2. Dan kun je nieuwe flenzen om de pijpen lassen. ( zie afb 02 )

Oplossing 3, De scheurtjes in de pijp  bij de aansluitflenzen zijn heel goed te lassen, Heeft dit niet de voorkeur dan kunnen er ook complete stukjes nieuwe flens aan gelast worden.

Een andere oplossing is natuurlijk een complete nieuwe downpijp en katalysator!

 

 

Katklemmen afb. 01

Nieuwe flenzen enz. Afb. 02

Timen

 

Volvo P940 1992 B230 LPG     Volvo P245 1975 B21 LPG 

Volvo P244 1976 B21   LPG     Volvo P244 1977 B23

Volvo P130 1968 B20   LPG     Volvo P544 1965 B18

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • wp001
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2902 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Gezocht benzineleiding met pulsdemper (9179040)
    8 aug 2025
  • Kuren brandstofmeter
    3 aug 2025
  • Lekkage benzineleiding bij filter
    3 aug 2025
  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.