lekke koppakking probleem
lekke koppakking probleem
hallo allemaal,
tuurlijk vandaag naar de VKB. (volvo klassieker beurs) geweest, en ik heb mij daar gelijk ook maar even ingeschreven voor de lidmaatschap voor de 700 vereniging.
Maar op weg naar de beurs overkomt mij het volgende, na een rit van ongeveer 20Km met een gemiddelde snelheid van 125Kmh. kom ik bij een stoplicht en zie dat er veel rook van onder mijn motorkap komt.
(motor uitgeschakeld)
Wat het geval was dat er koelvloeistof uit mijn expansietank borrelde, er stond erg veel druk op, maar er is niet zo veel koelvloeistof weg gestroomd, beetje bijgevuld en ik heb mijn weg vervolgd.
na een stukje rijden ben ik gestopt om de boel te kontroleren weer komt er nu rook onder mijn motorkap vandaan weer het zelfde verhaal, tot op heden kamp ik dus met dat probleem.
Voor de duidelijkheid,
de rook wordt veroorzaakt door de ontsnapte koelvloeistof dat op mijn hete uitlaat terecht komt.
er wordt veel te veel druk opgebouwd in mijn koelsysteem.
hoe hoger het (belast) motor toerental hoe meer druk op het koelsysteem tans zo lijkt het.
Nu is mijn vraag is het aanneembaar dat mijn koppakking deels de geest heeft gegeven? hierop lees ik graag uw mening.
Volvo 960 3.0 1991
Groet Roel Peteroff