Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Diesel/Wax element en koudestart vervangen een stukje know how

Wax element en koudestart vervangen een stukje know how

Wax element en koudestart vervangen een stukje know how

- Ingediend door norman , op 12 okt 2007 - 7 Reacties -
Forum: 
Diesel

Vorige week mijn koudestart wasthemostaat vervangen, ik had al een tijd een kabeltje in huis omdat het aan het rafelen was. Ik vertrouwde het was element niet omdat het mijnsinziens niet ver genoeg aantrok. en verschil van in en uitstand van de kabelklemmen niet klopte.En ik vorig jaar met koude erge start problemen had. Dus en en en.

Bij volvo was het niet mogelijk om een los was element te bestellen, dus naar de GOUDse diesel service die hadden hem liggen. Ik geloof iets van 35 €, maar vergeet het rubber ringetje niet van 9 € (het duurste ringetje dat ik ooit kocht)

Ze waarschuuwde me al dat het niet een voudig was de zaak straks weer in elkaar te krijgen, de veer zou erg sterk zijn. Maar een oudere man daar vertelde me de truuck, neem wat langere bouten die later verwisseld door de orginele.

Nou uit elkaar halen was niet zo moelijk. tenminste het splitsen van het huis, maar dan de wax thermostaat er uit halen, ze zit vast geklemd met een grote ring-moer M30? met twee sleufjes er in. krijg die er maar eens uit, geprobeerd met een grote bacho en twee inbus bitjes, geen beweging en knak een bitje brak. Op weg naar Nico Vuyk de hillegersbergse volvo sleutelaar, maar diesel hater want daar wordt je zo zwart van. altijd zaterdag open, maar vandaag net aan het zeilen. Dan maar naar de fietsenmaker voor een deraileur tandwiel sleutel, niet de goeie maat, het voordeel van fietsen is dat je goed kan nadenken. Thuis een oude dop genomen 28 dacht ik, met de slijpschijf twee halve maantjes er af geslepen, zodat er twee nokjes overbleven, beetje bijgevijld. zulke hulpstukken willen er altijd bij de krachtuitoefening uit glippen. Dus huis met dop, met wringijzer van de doppendoos als geheel in de bankscroef gezet, een beetje losjes. Het huis in een grote pijptang gevat, niet op de buisjes maar op de flens uitstulpingen van de schroeven. De twee gereedschappen naar elkaar draaien, een oerkreet en los. Uit het asje van het oude waxelement kwam al een beetje vet, dus lek? ja.

Inelkaar zetten de omgekeerde volgorde, vergeet dat dure ringetje niet. Weer in de bankschroef.

Nu de twee huizen met de veren er tussen in elkaar zetten, vervang ook het trekkabeltje 10€ en je hebt er weer 10 jaar plezier van. Inderdaad die langebouten gebruiken om de huizen tehgen eolaar te schroeven. Inbussleutels met een knobbeltje zij dan erg handig om om de hoek te draaien.

Het vreemde was dat er in een van de aanvoer buisjes een half verteerd rubber ring zat gefrommeld of bedoeld als retarder om extra weerstand op te wekken voor de waterdoorstromming, of perongeluk met het water meegekomen? wie heet het eerder gezien. Ik heb het er maar uit gelaten want het leek me een zinloos en vreemd voorwerp daar in dat toevoer buisje ( het was niet het vorige dure ringetje)

In het vervolgstukje zal ik mijn afstelbevindingen van de kabel beschrijven. met het nwe volvo dieselmoterboek geeft dat wel wat inzicht in de materie, hoewel je alle tienden van millimeters ook niet te nou hoeft te nemen. Kinderbedtijd.......

 

 

 

 

 

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Elzinga
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.