Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van robertm/760cabrio 2

760cabrio 2

19/05

2005

760cabrio 2

- Ingediend door robertm
LidErelid
, op 19 mei 2005
- 12 Reacties -

torsion

heren.

Heb contact opgenomen met de RDW voor interpretatie van de torsie eis, echter zij konden mij niet verder helpen. Gisteren avond kreeg ik een ingeving hoe 1 en ander waarschijnlijk in elkaar steekt:
Bij opkrikken van de wagen, bijvoorbeeld aan de linker voorzijde beweegt de rechter voorzijde omlaag. De torsiehoek of verdraaiingshoek is rechtevenredig met het aangebrachte koppel, zo heb ik nagelezen in mijn mechanicadictaten van vroeger.
Nu, de RDW eis stelt een maximale torsie (r) van 0,4min per kilogram per meter. Ik vermoed daarom dat zij kilogramkracht bedoelen en geen Newtons. Noot: 0,4minuten komt overeen met 0,006667 graden.
Bij volledig opkrikken van de wagen aan de voorzijde op een krikpunt wordt ongeveer de halve asdruk (zeg ongeveer 800kg, ik dacht zelfs 900kg) naar boven uitgeoefend. De wielbasis is 1,52m zodat de maximale torsieverdraaiing (a, alfa) niet meer mag bedragen dan (Zie plaatje):
a=r.m.l = 0,006667.400.1,52m=4 graden.
Daarmee wordt de maximale toegestane uitwijking of buiging (delta y) ten opzichte van het vaste punt aan de achterzijde van de wagen:
delta y = 1/2 sin(a).l = 53mm maximimaal.
Slechtst gemeten waarde bij opkrikken is 25mm.

  • blog van robertm
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

robertm
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.