760 GLE B280E: 3 vragen
760 GLE B280E: 3 vragen
Dag,
Ik heb een koelvloeistofprobleem (lekkage) bij mijn Volvo 760. Dit doet zich vooral voor bij stads/file-verkeer, niet op de snelweg. Volgens de dealer ligt het óf aan de aansluitingen van de koelslangen onder het inlaatspruitstuk, of aan een lekke waterpomp.
Toen ik deze auto kocht, stond in de advertentie dat de waterpomp recent vervangen was, en op het oog ziet het ding er ook vrij nieuw uit. Dus ben ik van die slangen uit gegaan, temeer daar het probleem zich dus niet altijd voordoet.
Om bij die slangaansluitingen te kunnen, moet ik het inlaatspruitstuk verwijderen. Nu was ik daarmee bezig, toen bleek dat de dealer, en ook scandcar, de inlaatspruitstukpakkingen (die o-ringen) niet binnen een redelijke tijd konden leveren (bij de lokale automaterialenhandel zitten ze niet in het pakket, en ik zoek het niet om zelf o-ringen op maat erbij te gaan zoeken)
Dus vraag 1) moet ik die pakkingringen persé vervangen, of kan ik ze hergebruiken?
vraag 2) kan ik de injectoren (met rail) na het loschroeven van die rail zó uit het blok trekken, of zit er een foefje achter? (ze zaten nogal vast, die twee bouten uiteraard wel verwijderd en ook de brandstofleidingen)
vraag 3) is het eigenlijk wel 'typisch' dat de slangaansluitingen lekken, of moet ik iets anders verwachten? Gisteravond drupte het eronderuit, alleen was ik zelf even weg dus heb ik het niet kunnen zien waarvandaan. vandaag de hele dag gereden en lekken ho maar... frusterend.
Kenners: alvast bedankt!!!
groeten, Niels.