Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/760 GLE B280E: 3 vragen

760 GLE B280E: 3 vragen

760 GLE B280E: 3 vragen

- Ingediend door Niels
Lid
, op 30 aug 2007
- 6 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Dag,

Ik heb een koelvloeistofprobleem (lekkage) bij mijn Volvo 760. Dit doet zich vooral voor bij stads/file-verkeer, niet op de snelweg. Volgens de dealer ligt het óf aan de aansluitingen van de koelslangen onder het inlaatspruitstuk, of aan een lekke waterpomp.

Toen ik deze auto kocht, stond in de advertentie dat de waterpomp recent vervangen was, en op het oog ziet het ding er ook vrij nieuw uit. Dus ben ik van die slangen uit gegaan, temeer daar het probleem zich dus niet altijd voordoet.

Om bij die slangaansluitingen te kunnen, moet ik het inlaatspruitstuk verwijderen. Nu was ik daarmee bezig, toen bleek dat de dealer, en ook scandcar, de inlaatspruitstukpakkingen (die o-ringen) niet binnen een redelijke tijd konden leveren (bij de lokale automaterialenhandel zitten ze niet in het pakket, en ik zoek het niet om zelf o-ringen op maat erbij te gaan zoeken)

Dus vraag 1) moet ik die pakkingringen persé vervangen, of kan ik ze hergebruiken?

vraag 2) kan ik de injectoren (met rail) na het loschroeven van die rail zó uit het blok trekken, of zit er een foefje achter? (ze zaten nogal vast, die twee bouten uiteraard wel verwijderd en ook de brandstofleidingen) 

vraag 3) is het eigenlijk wel 'typisch' dat de slangaansluitingen lekken, of moet ik iets anders verwachten? Gisteravond drupte het eronderuit, alleen was ik zelf even weg dus heb ik het niet kunnen zien waarvandaan. vandaag de hele dag gereden en lekken ho maar... frusterend.

Kenners: alvast bedankt!!!

groeten, Niels. 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • MrKn7ght
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.