Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/koppakking deel xxxxx of niet?

koppakking deel xxxxx of niet?

koppakking deel xxxxx of niet?

- Ingediend door Freek , op 25 aug 2007 - 27 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Dit onderwerp zal wel 100x besproken zijn, maar toch zet ik het nog eens neer.

Mijn auto:

Volvo 745 estate turbo i.c. 5-traps automaat op lpg 1988 (geen tussenmodel) 437000km. Motor 8000 km vervangen door een ander waarvan de kilometerstand niet bekend was.

Vandaag 5 km in de file gestaan zonder amper gas te geven, een paar Mysterygangers zeiden dat er witte rook uit mijn uitlaat kwam en soms zelfs rondjes. Ik voelde me gelijk helemaal %$&^&%.

Auto aan de kant gezet en gekeken en inderdaad wat wit/grijze rook, maar niet zichtbaar in spiegels of achteruit. Ben maar gelijk naar huis gegaan en op forum gekeken wat dit kon zijn.

Waterslangen zijn niet hard (juist zacht, waarschijnlijk van de warmte). Turbo doet wel wat nattig aan. Auto rijdt niet anders en loopt goed stationair. Kleur van het water is wat troebel. Auto lekt niet. Wel kwam er veel lucht uit het expansievaatje van het koelvloeistofreservoir, maar ik kon geen luchtbelletjes ontdekken.

Wel heb ik 1000km geleden een lek in koelvloeistofslang gehad in Luxemburg (of all places), Ik ontdekte het lek toen ik terug kwam van het afrekenen bij een benzinepomp en zag water onder de motorkap vandaan komen. Snel de auto naar het water- en luchtapparaat gereden en de koelvloeistofslang goed op de waterpomp gezet en het systeem gevuld met water. Op de terugreis naar de camping de temperatuur in de gaten gehouden en die bleef goed. Op de camping aangekomen begon het gelijk weer te lekken en toen heb ik hem maar leeg laten lopen en gekeken of ik een lek kon vinden. Ik ontdekte het lek en ik kon gelukkig de slang nog goed bevestigen door de slangenklem naast het lek te schuiven zodat er geen water langs het lek kon. Een nacht laten staan en daarna nog water bijgevuld tot max. Naar Nederland gereden en pas vorige week nog een beetje bijgevuld.

Verder heb ik het vacuumslangetje van de lpgverdamper goed vastgezet met een slangenklemmetje vorige week, want die kon je er nog af blazen. Sindsdien loopt de auto hoog stationair, bijna tot 2000 toeren. Ik heb nog niet geprobeerd om de slangenklem eraf te halen of het toerental weer daalt.

Er zit ook een rammel in mijn uitlaat bij bepaalde toeren, maar klinkt als een hitteschild.

Dus meerdere opties/vragen:

-waterlek bij de turbo?

-heeft de koppakking toch een tik gehad in Luxemburg, kan me voorstellen dat ook al staat de auto stil dat een koppaking nog kan verbranden zonder water door de hitte van de auto.

-door het hoge stationair witte rook?

-door een lek in de uitlaat een verkeerd mengsel berekend door de Lambda Sonde?

-door het 5km rijden zonder amper gas te geven, condens van de turbo in het uitlaatsysteem?

-kan het water troebel zijn omdat er nog steeds belgisch water in zit i.p.v. koelvloeistof, misschien door vuil in het koelsysteem.

-had ik het systeem in Luxemburg beter moeten ontluchten en daarna meer water toe te voegen?

-temperatuurmeter werkt overigens.

Ik hoor graag. 

Ik post het bericht alvast, ik zal nu de bougies ff nakijken en ik zal het slangenklemmetje eraf halen.

Freek

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Godspeed
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2895 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.