Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/Accuspanning marges.

Accuspanning marges.

Accuspanning marges.

- Ingediend door Baseman , op 21 aug 2007 - 40 Reacties -
Forum: 
Electro

Ik heb zelf ooit in een draadje gezegd, dat een accuspanning van 11,4 volt echt niet goed kan zijn en dat er dan óf in het laadcircuit óf met de accu ie mis moet zijn.

Voila, het is mijn beurt denk ik.

Ik erger me aan niet kunnen doorrijden op de Franse peage als er Frans gas in zit. Dat is op sommige stukken lastig, bergop dus.

Het volgende valt me op:
Mijn accuspanning is net iets onder de 12 volt, met contact af.
Bij starten wordt dit 12,4 en loopt heel langzaam naar 12,55.
Als ik nu ga rijden, is er niets mis, maar met dimlicht, achterruitverwarming, beide stoelverwarmingen en de blower op 5, zakt de spanning terug tot 11,46.

Ik heb steeds gezegd dat je tijdens het rijden een boordspanning van minder dan 12 volt moet merken, maar er is echt niets aan de hand, behalve berg op in het zuiden.

Is dat normaal, die spanningsval van meer dan 1 volt?

Overigens verdenk ik de capaciteit van de dynamo, of kan een niet goed werkende accu de laadspanning van de dynamo doen zakken, maar dan dus bijna 3 volt?

Ik zal er eens een stresstest laten doen op de accu.(resultaat post ik dan wel)

Wat kost een revisiesetje voor een dynamo, if available?

(Reden van dit meetgeheel: De magnetische afsluitklep op de verdamper en op de tank werken beide optimaal op 12 volt. Stel nou eens dat ie door belasting inkakt tot 11, dan zou in theorie best die magneetklep kunnen afvallen, leek mij. Sindsdien heb ik een opgebouwde multimeter op mijn dashboard.....Wink)

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 6 gebruikers online.

  • Rob Hiemstra
  • wp001
  • wiegman1748
  • pieter.donders.9
  • Wijnand240
  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.