Raar luchtje?
Raar luchtje?
[quote=EndlessQuest][quote=Baseman]
Is het geen olie, die uit de kleppendeksel of oliedop precies op de uitlaat lekt?
Ruikt heel anders, klopt.
Lullig is alleen dat je dat pas ruikt als je stilstaat, toto een halfuurtje na stoppen. Trek na een half uur de kap even open en kijk of er olie op het uitlaatspruitstuk of uitlaat loopt. Zeker met een LPT kan dat precies, want die zit er recht onder dacht ik.
Hoi Bas,
ik ga zometeen even kijken of ik olie zie lekken! Ik laat het weten.
Groeten,
Richard
Ik heb er maar een apart draadje voor opgestart. Nog even de problematiek kort omschreven vanaf het begin;
Mijn 940 2.3 LPT uit 1997 heb ik bijna 2 jaar geleden gekocht met een Vialle LPI installatie. Geen problemen mee. 1 jaar geleden begonnen er problemen te komen met LPG. Hij luste het niet meer. Horten en stoten etc. Dat ging na een kilometer of 2000 ineens een stuk beter. De problematiek uit zich nu nog slechts als volgt;
Bij koud start, even op benzine, na 1 kilomter over op LPG. Geen probleem, gewoon mooi blijven lopen en rijden, ook als hij een minuut of 10 stationair draait. Als je daarna meteen kunt blijven rijden met een mooie snelheid (80 in 5 of hogere snelheid) dan is er niets aan de hand. Kom je na een tijd rijden echter in de file, dan gaat hij na een paar minuten ineens horten en stoten en slaat hij af. Direct weer op LPG zetten heeft het resultaat dat hij weer afslaat. (Tenzij je hem af en toe naar een toerental van ongeveer 2000 jaagt. Dan hoor je de pomp achterin zoemen en blijft hij weer even stationair lopen.)
Warme start, even op benzine, na 2 kilometer over op LPG, horten en stoten. Als je kunt rijden met een mooie snelheid (80 in 5 of hogere snelheid) dan bokt hij even en gaat daarna redelijk netjes rijden. Af en toe een klein bokje. Sta je in de file of voor stoplichten, dan gaat hij heel erg bokken en slaat hij af. (Tenzij je hem af en toe naar een toerental van ongeveer 2000 jaagt. Dan hoor je de pomp achterin zoemen en blijft hij weer even stationair lopen.)
Nou is hij daarvoor vorig jaar al bij Hooftman Woerden geweest en hun advies was een nieuwe tank, want de pomp zou niet goed zijn. Het vreemde vind ik echter dat hij bij koude start prima een tijd blijft lopen, ook stationair en dat hij totaal niet bokt als je gewoon kunt rijden, terwijl hij bij een warme motor heel ander gedrag vertoont.
Daar is de laatste tijd (sinds ik hem na de schade heb teruggekregen) bij gekomen dat ik af en toe een rare lucht ruik. Ik dacht eerst dat het LPG was, maar dat is het dus niet. Ik heb (zoals Baseman aangaf) net gekeken en er licht geen olie op het spruitstuk, dus dat lijk het ook niet te zijn. Daarnaast heb ik laatst olie en koelvloeistof bij moeten vullen. Maar, ik weet dus niet met 100% zekerheid of dat allemaal netjes afgetopt was na de schade.
Het verbruik op LPG is verslechterd. Ik reed op LPG normaal (ook met bokken enzo) ongeveer 1 op 9 a 1 op 10, dat is nu 1 op 8.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Groeten,
Richard