Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Raar luchtje?

Raar luchtje?

Raar luchtje?

- Ingediend door EndlessQuest , op 20 aug 2007 - 29 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

[quote=EndlessQuest][quote=Baseman]

Is het geen olie, die uit de kleppendeksel of oliedop precies op de uitlaat lekt?

Ruikt heel anders, klopt.

Lullig is alleen dat je dat pas ruikt als je stilstaat, toto een halfuurtje na stoppen. Trek na een half uur de kap even open en kijk of er olie op het uitlaatspruitstuk of uitlaat loopt. Zeker met een LPT kan dat precies, want die zit er recht onder dacht ik. 

Hoi Bas,

ik ga zometeen even kijken of ik olie zie lekken! Ik laat het weten.

Groeten,

Richard

Ik heb er maar een apart draadje voor opgestart. Nog even de problematiek kort omschreven vanaf het begin;

Mijn 940 2.3 LPT uit 1997 heb ik bijna 2 jaar geleden gekocht met een Vialle LPI installatie. Geen problemen mee. 1 jaar geleden begonnen er problemen te komen met LPG. Hij luste het niet meer. Horten en stoten etc. Dat ging na een kilometer of 2000 ineens een stuk beter. De problematiek uit zich nu nog slechts als volgt;

Bij koud start, even op benzine, na 1 kilomter over op LPG. Geen probleem, gewoon mooi blijven lopen en rijden, ook als hij een minuut of 10 stationair draait. Als je daarna meteen kunt blijven rijden met een mooie snelheid (80 in 5 of hogere snelheid) dan is er niets aan de hand. Kom je na een tijd rijden echter in de file, dan gaat hij na een paar minuten ineens horten en stoten en slaat hij af. Direct weer op LPG zetten heeft het resultaat dat hij weer afslaat. (Tenzij je hem af en toe naar een toerental van ongeveer 2000 jaagt. Dan hoor je de pomp achterin zoemen en blijft hij weer even stationair lopen.)

Warme start, even op benzine, na 2 kilometer over op LPG, horten en stoten. Als je kunt rijden met een mooie snelheid (80 in 5 of hogere snelheid) dan bokt hij even en gaat daarna redelijk netjes rijden. Af en toe een klein bokje. Sta je in de file of voor stoplichten, dan gaat hij heel erg bokken en slaat hij af. (Tenzij je hem af en toe naar een toerental van ongeveer 2000 jaagt. Dan hoor je de pomp achterin zoemen en blijft hij weer even stationair lopen.)

Nou is hij daarvoor vorig jaar al bij Hooftman Woerden geweest en hun advies was een nieuwe tank, want de pomp zou niet goed zijn. Het vreemde vind ik echter dat hij bij koude start prima een tijd blijft lopen, ook stationair en dat hij totaal niet bokt als je gewoon kunt rijden, terwijl hij bij een warme motor heel ander gedrag vertoont.

 

Daar is de laatste tijd (sinds ik hem na de schade heb teruggekregen) bij gekomen dat ik af en toe een rare lucht ruik. Ik dacht eerst dat het LPG was, maar dat is het dus niet. Ik heb (zoals Baseman aangaf) net gekeken en er licht geen olie op het spruitstuk, dus dat lijk het ook niet te zijn. Daarnaast heb ik laatst olie en koelvloeistof bij moeten vullen. Maar, ik weet dus niet met 100% zekerheid of dat allemaal netjes afgetopt was na de schade.

Het verbruik op LPG is verslechterd. Ik reed op LPG normaal (ook met bokken enzo) ongeveer 1 op 9 a 1 op 10, dat is nu 1 op 8.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

Groeten,

Richard

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Ton
  • 1up
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.