Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/Afgebroken spanbout airco, een geluk bij een ongeluk

Afgebroken spanbout airco, een geluk bij een ongeluk

Afgebroken spanbout airco, een geluk bij een ongeluk

- Ingediend door Ad van Houdt , op 30 jul 2007 - 2 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Wat ik hier opschrijf is eigenlijk geen vraag maar een beschrijving van een gebeurtenis.

Na zo'n 900 km gezweefd te hebben over de autobahn besloot ik ergens op de Duits-Oostenrijkse grens lpg te gaan tanken. Bij het afzetten van de motor meende ik een rare tik te horen. Maar goed, eerst tanken en ijsje eten want het was 30 graden.
Toen ik weer wilde starten kreeg de startmotor de boel nauwelijks rond, waardoor de motor niet aansloeg. Klep open en zoeken maar. Ik dacht eerst aan de ontsteking, maar dat zag er goed uit. Toen ik na 15 minuten turen ineens een metalen beugel (om de snaar van de airco te spannen) vlakbij de poelie van de aircopomp zag liggen wist ik dat er iets niet klopte.
De spanbout die uit de beugel stak had zich precies in de v-groef van de airco-poelie genesteld en had daar een lekker potje freeswerk verricht.
Die spanbout gaf de startmotor zoveel weerstand dat starten onmogelijk was.
Ik heb de bout losgemaakt en verwijderd. Probleem opgelost.

Zo'n beugel kan dus ongeveer 180 graden terugdraaien en in de buurt komen van draaiende delen! De beugel+bout zat zo strak vast tussen het draaipunt van de beugel en de poelie dat ik er niet aan moet denken wat er had kunnen gebeuren als het geheel tussen de poelie en het draaipunt heen was geslagen. (Bij 160 op de autobahn...Lachen!)

Wat denken jullie?
Had ik gewoon pech of is deze constructie inderdaad gevaarlijk...

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • jp sanders
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.