Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/940 2.3 HPT 1997

940 2.3 HPT 1997

940 2.3 HPT 1997

- Ingediend door jwvoostveen , op 8 jul 2007 - 4 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Ha Volvofans,

In het thema "interieur" heb ik een topic ingevoerd over de turbodrukmeter op het dashboard en hoe deze te lezen.

Ik kreeg daar reacties van Co van Vliet en Jan Vlagsma. Na nog eens goed naar de turbo gekeken te hebben lijkt het wel of er een hele lichte lekkage is tussen turbo en uitlaatspruitstuk. Bij koude motor wordt de naad tussen beide onderdelen aan de bovenkant (die kan ik zien) vochtig, wanneer het materiaal warm wordt verdampt dit onmiddellijk. 

Er blijkt binnen dit thema "algemene techniek" al een draadje te zijn over "turbopakking" en "pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk"*. Hieruit blijkt dat er standaard geen pakking hoort tussen turbo en uitlaatspruitstuk.

Ik meen (maar geen ervaring hiermee) een lekkage geluid bij mijn turbo te horen wat Jeroen waarschijnlijk in zijn tekst "kotteren" noemt*. Ik vraag mij af of het een optie is de moeren op de tapeinden aan te draaien (Jeroen meldt dat dit bij zijn 16Vturbo eens per twee jaar gebeurt). Timen meldt dat het hier een conische passing van de bouten betreft, die eist dat de beide bouten (of zit er aan de onderkant nog een derde?) zeer gelijkmatig aangedraaid dienen te worden.

Of is het beter de boel (deels) te demonteren en weer vast te zetten? Of niets aan doen?

Wat is wijsheid?

Groet,

Hans van Oostveen

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2892 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.