Stroomverdeler, hoe monteren?
Stroomverdeler, hoe monteren?
Beste mensen,
Binnenkort wil ik mijn stroomverdeler achter op de cilinderkop losnemen. Het betreft een 940 B230FD (een van de weinige in NL) automaat. De o-ringen zijn poreus geworden en laten wat motorolie door. Demonteren lijkt me niet erg moeilijk. Twee boutjes los en voorzichtig wegtrekken.
Monteren is een ander verhaal. Er zitten in de stroomverdeler twee sleuven waarin de boutjes kunnen worden gemonteerd.
Afstellen van ontstekingstijdstip is niet mogelijk / hoeft niet: dat wordt door de computer gedaan.
Maar waarom zitten er wel twee sleuven waardoor de stroomverdeler behoorlijk versteld kan worden? En hoe moet de stroomverdeler dan gemonteerd worden?
Nu kan ik een merkteken zetten en de stroomverdeler weer precies zo monteren, maar stel dat een vorige eigenaar de verdeler al verkeerd heeft geplaatst. Dan schiet ik er niet veel mee op.
Graag jullie ideeën.