Een weekend stationair getob
Een weekend stationair getob
Afgelopen weekend, met de nodige hulp, uitgebreid naar mijn 940 met stationair probleem gekeken maar niets kunnen vinden. Het volgende is gechecked:
- Kleppenspeling, deze was overal 0,45 niks mis mee dus.
- De distributieriem, deze staat gewoon op tijd.
- De cisklep, netjes schoon en draait soepel.
- Lmm, uitgewisseld met een ander exemplaar en dat scheelt niks.
- Nokkenascensor gereinigd maar deze was eigenlijk ook niet vervuild.
- Compressie op de cilinders gemeten en deze is overal gelijk en netjes.
- Bougiekabels uitgewisseld met Bas zijn verse kabels, geen resultaat.
14 dagen geleden had ik al de verdelerkap, de rotor en de bougies vervangen.
De motor loopt op benzine wel beter dan op gas en net ondekte Bas, bij het testen van 22 OBD stekkers, dat de gasleiding tussen de verdamper en de injectorrails "tikt". Je voelt steeds een puls als je je hand erop legt. Net ook nog even een stuk gereden en de auto flink op zijn donder gegeven. Boven de 4000 toeren slaat hij soms even over op benzine om dan meteen weer op gas te springen. Dit bokt behoorlijk zoals je je kunt voorstellen.
De foutcode 2-3-2 met Bas zijn OBD1 stekker is na resetten overigens weggebleven.
Heeft er nog iemand een suggestie waar ik naar kan zoeken?
Groet, Klaas Daalderop