Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Blogs/blog van tonherman/Landi LPG installatie met Keihin injectoren

Landi LPG installatie met Keihin injectoren

23/04

2007

Landi LPG installatie met Keihin injectoren

- Ingediend door tonherman
Lid
, op 23 apr 2007
- 12 Reacties -

Afgelopen vrijdag mijn auto opgehaald bij de LPG-boer, voorzien van een Landi (italiaans) LSI LPG G3 installatie. Het is eigenlijk een soortgelijke installatie als de VSI (seriele dampgas injectie) van Prins. En omdat de door Prins en Keihin ontwikkelde injectoren ook voor andere merken te gebruiken zijn (OEM), kun je bij Landi kiezen voor hun eigen injectoren of de iets stillere versie van Keihin.

Ik heb wat foto's gemaakt:

77 liter tank
77 liter gastank

Keihin injectoren (prins)
injectorrail gemonteerd op inlaatspruitstuk

Landi verdamper
verdamper tussen de ABS-unit en motorblok

Landi LPG-ECU
gas-ECU

Ik ben erg tevreden over de inbouw van het systeem. De vulopening zit in de bumper gemonteerd aan de linkerkant. Wat me wel opvalt is dat de injectoren meer geluid maken dan ik had verwacht. Maar dit valt alleen op bij stationair toerental. En de motor loopt soepeler op LPG dan op benzine; hij heeft bij gas loslaten een klein beetje schokkerig gedrag. Dus waarschijnlijk moet ik het brandstofsysteem van mijn auto eens onderzoeken. Misschien benzinefilter eens verwisselen oid. Maar dat is nu ineens minder acuut, want vanaf nu rijd ik op LPG. De inbouwer raadde me wel aan om de benzine tank nooit leeg te rijden, hoewel je eventueel in een noodgeval op LPG kunt starten, omdat de benzinepomp blijft draaien als hij op LPG rijdt (waarom is dit eigenlijk?) en wanneer hij lucht staat te pompen dan is hij in no time kaduuk

Nu maar afwachten wat het verbruik op LPG gaat zijn...

omhoog
  • blog van tonherman
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Profiel

tonherman
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2896 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.