Nog meer snelheidsmeterperikelen
Nog meer snelheidsmeterperikelen
Ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt. Maar ik heb toch nog niet gevonden wat ik eigenlijk zoek.
Ik heb momenteel twee 740's. Een tussenmodel op benzine uit 1990 en een oude uit 1988 op LG.
De oude Volvo heeft ooit een andere klokkenwinkel gekregen. Sindsdien gaat de teller véél te snel. Elke 2 à 300 meter komt er weer een kilometer bij op de dag- en totaalteller. De snelheidsmeter werkt wel correct.
De klokkenwinkels van mijn Volvo's zijn identiek, met uitzondering van de aansluiting voor de snelheid en afstand. De tussenmodel heeft een aansluiting met 4 contacten. De oude heeft eentje met 3 contacten.
Het 3-stekkertje aan de kabelboom van de oude Volvo past wel op de 4 contacten aansluiting van de tussenmodel klokkenwinkel. Maar werken doet het niet. De snelheidsmeter en dag- en totaalteller doen allemaal niks. De cruise control doet het nu dus ook niet.
Nu ben ik dus nieuwsgierig, zijn alle klokkenwinkels van pré tussenmodel 740's uitgevoerd met een 3 contacten aansluiting voor snelheid en afstand?
En hoe los ik de hyperactieve dag- en totaalteller op? Elke kilometer die ik echt rij komen er een stuk of vier, vijf bij op de tellers.
Welk type klokkenwinkel moet ik hebben om wèl werkende meters te hebben, zonder dat ze weer veel te snel gaan lopen?