ervaringen met landi dampgas G3?
ervaringen met landi dampgas G3?
Ik heb een afspraak gemaakt met de LPG inbouwer, ik heb mijn 940 nu een half jaar, en de garantie is vervallen (waar ik overigens ruimschoots gebruik van heb gemaakt - nieuwe verdamper, nieuwe condensor en nieuwe radiateur). Bij de garantiebepalingen werd aangemerkt dat ik geen LPG kon laten inbouwen want dan zou de garantie kunnen vervallen. Ik heb bewust gekozen voor dampgas en niet voor direct ingespoten (LPI - Vialle). En heb niet voor een Prins installatie gekozen vanwege de prijs. Alleen bij van orsouw in eindhoven was die (tot grote ergernis van de andere inbouwers die ik sprak) ongeveer even duur nl. € 2075,-. Terwijl vialle en landi ingebouwd worden voor € 2000,-. Ik heb begrepen dat de kwaliteit ongeveer gelijk is. Nu kan ik ervoor kiezen om prins injectoren te laten plaatsen, maar die zijn misschien niet royaal genoeg bemeten. Vooral de aanwezigheid van de turbo (LPT - 99 Kw) had volgens de inbouwer tot gevolg dat de injectoren misschien niet genoeg brandstof konden leveren.
Ik ben dus benieuwd naar gebruikers-ervaringen van zowel de Landi installatie als de prins injectoren bij een 940 met LPT ofwel B230FK-motor.
Ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in omdat alle gas-inbouwers me ongeveer hetzelfde verhaal hebben verteld, maar alleen in mogelijkheden en prijsstelling verschilden. Maar dat verhaal van de keus voor prins-injectoren (die zijn ietsje stiller) en het te leveren vermogen (volgens mensen op het SAAB-forum ong. 50 PK per injector) vind ik nog een beetje onduidelijk. Want volgens mij is 4x50 200PK en dat is-tie voorlopig nog niet.