Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/ervaringen met landi dampgas G3?

ervaringen met landi dampgas G3?

ervaringen met landi dampgas G3?

- Ingediend door tonherman
Lid
, op 8 apr 2007
- 5 Reacties -
Forum: 
LPG

Ik heb een afspraak gemaakt met de LPG inbouwer, ik heb mijn 940 nu een half jaar, en de garantie is vervallen (waar ik overigens ruimschoots gebruik van heb gemaakt - nieuwe verdamper, nieuwe condensor en nieuwe radiateur). Bij de garantiebepalingen werd aangemerkt dat ik geen LPG kon laten inbouwen want dan zou de garantie kunnen vervallen. Ik heb bewust gekozen voor dampgas en niet voor direct ingespoten (LPI - Vialle). En heb niet voor een Prins installatie gekozen vanwege de prijs. Alleen bij van orsouw in eindhoven was die (tot grote ergernis van de andere inbouwers die ik sprak) ongeveer even duur nl. € 2075,-. Terwijl vialle en landi ingebouwd worden voor € 2000,-. Ik heb begrepen dat de kwaliteit ongeveer gelijk is. Nu kan ik ervoor kiezen om prins injectoren te laten plaatsen, maar die zijn misschien niet royaal genoeg bemeten. Vooral de aanwezigheid van de turbo (LPT - 99 Kw) had volgens de inbouwer tot gevolg dat de injectoren  misschien niet genoeg brandstof konden leveren.

Ik ben dus benieuwd naar gebruikers-ervaringen van zowel de Landi installatie als de prins injectoren bij een 940 met LPT ofwel B230FK-motor.

Ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in omdat alle gas-inbouwers me ongeveer hetzelfde verhaal hebben verteld, maar alleen in mogelijkheden en prijsstelling verschilden. Maar dat verhaal van de keus voor prins-injectoren (die zijn ietsje stiller) en het te leveren vermogen (volgens mensen op het SAAB-forum ong. 50 PK per injector) vind ik nog een beetje onduidelijk. Want volgens mij is 4x50 200PK en dat is-tie voorlopig nog niet. 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rob Hiemstra
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.