Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/740GL - wel op LPG, niet op benzine!

740GL - wel op LPG, niet op benzine!

740GL - wel op LPG, niet op benzine!

- Ingediend door MaGNeT , op 7 apr 2007 - 22 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Om eerst wat informatie te geven:

Ik heb een Volvo 740GL sedan uit 1986.
Daarin ligt een B230K blok met een 531 kop.
Carburateur is de bekende Pierburg.
Nu trof ik rechts-vooraan (links-achter de stuurbekrachtigingspomp) al een benzinepomp aan met een filter. Het is, volgens mijn oom, een Pierburg mechanische brandstofpomp.

De Vialle LPG installatie is origineel Volvo. Vermoedelijk nog de eerste verdamper, te zien aan aftandsheid buitenkant.

Wat er scheelt?

Wel... De auto start en draait perfect op LPG. Geen enkel probleem.
Topsnelheid is (met moeite) 165km/u en stationair draait de auto, eenmaal op temperatuur, zonder schokken.

Er zit verse benzine in en onlangs heb ik voor het eerst geprobeerd om op benzine te rijden.

Eerst 4x 15 seconden gestart op benzine. Dat wilde niet.
Toen 20x tijdens het rijden de schakelaar van LPG op benzine gezet; motor valt stil.
Hij maakt zelfs geen aanstalten om te gaan lopen op benzine.

Éénmaal terug op LPG loopt hij direct weer goed.

Dit doet mij vermoeden dat er in zijn geheel geen benzine in de carburateur komt.
Nu wil ik binnenkort alles (met een deskundige oom die ook m'n distributie al heeft vervangen, vorig weekend) vanaf de tank tot de carburateur gaan nalopen maar heb geen idee waar op te letten en zou graag wat tips willen meenemen.

Heeft deze motor ook een brandstofrelais oid?
Iemand tips om hem weer op benzine te krijgen?
Zijn er, net als de injectiemodellen, meerdere brandstofpompen?

Alvast bedankt!

 

 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • mbroeren
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.