740GL - wel op LPG, niet op benzine!
740GL - wel op LPG, niet op benzine!
Om eerst wat informatie te geven:
Ik heb een Volvo 740GL sedan uit 1986.
Daarin ligt een B230K blok met een 531 kop.
Carburateur is de bekende Pierburg.
Nu trof ik rechts-vooraan (links-achter de stuurbekrachtigingspomp) al een benzinepomp aan met een filter. Het is, volgens mijn oom, een Pierburg mechanische brandstofpomp.
De Vialle LPG installatie is origineel Volvo. Vermoedelijk nog de eerste verdamper, te zien aan aftandsheid buitenkant.
Wat er scheelt?
Wel... De auto start en draait perfect op LPG. Geen enkel probleem.
Topsnelheid is (met moeite) 165km/u en stationair draait de auto, eenmaal op temperatuur, zonder schokken.
Er zit verse benzine in en onlangs heb ik voor het eerst geprobeerd om op benzine te rijden.
Eerst 4x 15 seconden gestart op benzine. Dat wilde niet.
Toen 20x tijdens het rijden de schakelaar van LPG op benzine gezet; motor valt stil.
Hij maakt zelfs geen aanstalten om te gaan lopen op benzine.
Éénmaal terug op LPG loopt hij direct weer goed.
Dit doet mij vermoeden dat er in zijn geheel geen benzine in de carburateur komt.
Nu wil ik binnenkort alles (met een deskundige oom die ook m'n distributie al heeft vervangen, vorig weekend) vanaf de tank tot de carburateur gaan nalopen maar heb geen idee waar op te letten en zou graag wat tips willen meenemen.
Heeft deze motor ook een brandstofrelais oid?
Iemand tips om hem weer op benzine te krijgen?
Zijn er, net als de injectiemodellen, meerdere brandstofpompen?
Alvast bedankt!