Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Hardnekkige storing: willekeurig inhouden en neiging tot afslaan 740GL. Wie helpt?

Hardnekkige storing: willekeurig inhouden en neiging tot afslaan 740GL. Wie helpt?

Hardnekkige storing: willekeurig inhouden en neiging tot afslaan 740GL. Wie helpt?

- Ingediend door LHOsinga
LidErelid
, op 10 mrt 2007
- 58 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Heren, 

Met mijn 740 GL sedan automaat (B230K motor) met carburateur en electronische ontstekingscomputer EZK118 van Bosch, blijf ik een hardnekkige storing houden.Ik heb al op andere forumdraadjes gekeken en daar ook al het een en ander aan gehad, maar ondanks dat kom ik er niet uit. 

De storing treedt op onvoorspelbare momenten op.

Na een koude start heeft de motor in de opwarmperiode meestal de neiging tot afslaan (“lauwe motor”). Het toerental zakt dan tot iets boven de 500 rpm in “D”. Ook wil het wel eens helpen om opnieuw te starten.

Bij goed warme motor en rijden over de provinciale wegen met wisselend gebruik van het gaspedaal (remmen, optrekken, snelheid steeds aanpassen, geen snelwegtrajecten) is er GEEN probleem te constateren.

Bij goed warme motor en rijden over (voornamelijk) snelwegen met redelijk contstante snelheden rond de 100 tot 120 km/u, gaat de auto op onvoorspelbare momenten (meestal al een behoorlijk eindje gereden op de snelweg) inhouden. De motor begint dan licht in te houden, meestal “nadat er wat met het gaspedaal wordt gespeeld” voor snelheidsaanpassingen aan het overige verkeer. Onderaan de afrit bij een stoplicht is het noodzakelijk om dan licht gas bij te geven om de motor niet te laten afslaan. Na een tiental seconden tot ongeveer 1 minuut, pakt de motor echter het goede toerental (ongeveer 800 rpm in “D”) weer op. Ook wil het wel eens helpen om opnieuw te starten. 

Het volgende is er in de afgelopen twee jaar aan vervangen/gerepareerd (in tijdsvolgorde):

nieuwe carburateur

nieuwe omloopleiding pulsair systeem

nieuwe koelwaterthermostaatvoorverwarmingsslang inlaatlucht vanaf de uitlaat

nieuwe rubberen koppelstukjes op alle vacuümslangetjes van de carburateur

magneetklep 1357259

pulsairventielen 1266665 en pulsairluchtpijp

carburateurreiniger

een gebruikte inlaatspruitstuktemperatuur-vacuümsensor voor het pulsair-systeem

bougieset met kabels

EGR klep 1367971

Startklep 1367855

Verdelerkap gereinigd

Nokkenassensor vervangen

+61 kabel van dynamo deels vervangen en stekkers aangesoldeerd

Gebruikte EZK ontstekingscomputer

Thermostaatklep 1219566

Inlaatspruitstukpakking 1378879

EGR aansturingsklep vervangen

Hall gever van ontsteking vervangen

Olieafdichtringen van verdeler vervangen

Vacuumslangvan carterventilatie vervangen

CO percentage en stationair afgesteld en klepspeling gecontroleerd

Brandstoffilter 464728 vlak vóór de carburateur geplaatst

Brandstofsysteemcleaner

Brandstofpomp 1336185

Carburateur open gehad en gereinigd

carburateurvoet (sokkel) gevlakt en nieuwe pakking (bleek niet vlak en daardoor luchtlek)

Vacuumslang rembekrachtiger vervangen

Tankvlotter vernieuwd

Benzineleidingen doorgeblazen of vernieuwd 

Het is een hele waslijst en heeft inmiddels de nodige euro’s gekost. Maar de auto is voor ons veel te mooi om weg te doen; er is technisch zo ongeveer alles al aan vervangen/vernieuwd. Volgens mij is er nog maar een kleinigheidje dat verholpen moet worden om de auto weer helemaal goed te krijgen. 

Wie kan mij verder op weg helpen? 

Groeten,Lieme Huib Osinga

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Magneto
  • Wytze
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.