Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Nieuw blok....koprevisie....of slechts nieuwe klep??

Nieuw blok....koprevisie....of slechts nieuwe klep??

Nieuw blok....koprevisie....of slechts nieuwe klep??

- Ingediend door thefaun , op 4 mrt 2007 - 11 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Zoals sommigen van jullie wel gelezen zullen hebben, had mn 740 nogal een waslijst aan problemen. Hij staat dan ook nog steeds bij de garage.

2 van de problemen waren de backfire en het niet meedoen van een vd cilinders. Nu blijkt dat zelfs een nieuw klepstelplaatje niet meer helpt om de klep goed te laten sluiten.Dan zou je denken........gewoon een nieuwe klep erop...toch?

Maar toen kwam het volgende bij mij op: Ik heb begrepen dat LPG niet het allerbeste is voor je motorblok (waarom is dit?) en wil je goed op gas blijven rijden, dat het dan verstandig is om je kop om de ca. 250K te laten reviseren. Nu is het zo dat er 287K op de teller staat en ik het vermoeden heb dat het nog steeds de eerste kop is gezien alle problemen. De kans dat de rest vd kleppen etc. binnenkort kuren zullen gaan vertonen is dus erg groot. Volgens mij kun je niet los een nieuwe kop kopen, dus dan zou je een heel nieuw blok moeten kopen.

Ik weet niet zeker of mijn redenatie goed is? Maar alleen de kleppen vervangen is dan toch niet voldoende. Ik heb vandaag voor het eerst een heel motorblok ontmanteld gezien (erg handig wat praktijk bij boekenwijsheid) en heb gezien dat in de kop zelf ook heel veel koolstofaanslag komt te zitten.

Nu las ik van een van jullie dat een nieuw B230f blok te krijgen is voor €150,-, begreep ik dat een koprevisie wel op €350,- kan komen en van een klep weet ik het niet.

Kortom....hoe zit dit nou? en wat is wijsheid?

Thanx & groet,

Hanneke

Volvo 740 2.3GLE, B230f, 1990 

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2900 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Slotenset Volvo 760
    29 jul 2025
  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.