Nieuw blok....koprevisie....of slechts nieuwe klep??
Nieuw blok....koprevisie....of slechts nieuwe klep??
Zoals sommigen van jullie wel gelezen zullen hebben, had mn 740 nogal een waslijst aan problemen. Hij staat dan ook nog steeds bij de garage.
2 van de problemen waren de backfire en het niet meedoen van een vd cilinders. Nu blijkt dat zelfs een nieuw klepstelplaatje niet meer helpt om de klep goed te laten sluiten.Dan zou je denken........gewoon een nieuwe klep erop...toch?
Maar toen kwam het volgende bij mij op: Ik heb begrepen dat LPG niet het allerbeste is voor je motorblok (waarom is dit?) en wil je goed op gas blijven rijden, dat het dan verstandig is om je kop om de ca. 250K te laten reviseren. Nu is het zo dat er 287K op de teller staat en ik het vermoeden heb dat het nog steeds de eerste kop is gezien alle problemen. De kans dat de rest vd kleppen etc. binnenkort kuren zullen gaan vertonen is dus erg groot. Volgens mij kun je niet los een nieuwe kop kopen, dus dan zou je een heel nieuw blok moeten kopen.
Ik weet niet zeker of mijn redenatie goed is? Maar alleen de kleppen vervangen is dan toch niet voldoende. Ik heb vandaag voor het eerst een heel motorblok ontmanteld gezien (erg handig wat praktijk bij boekenwijsheid) en heb gezien dat in de kop zelf ook heel veel koolstofaanslag komt te zitten.
Nu las ik van een van jullie dat een nieuw B230f blok te krijgen is voor €150,-, begreep ik dat een koprevisie wel op €350,- kan komen en van een klep weet ik het niet.
Kortom....hoe zit dit nou? en wat is wijsheid?
Thanx & groet,
Hanneke
Volvo 740 2.3GLE, B230f, 1990