Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/cilinderkop 940 LPT LPi uitbouwen

cilinderkop 940 LPT LPi uitbouwen

cilinderkop 940 LPT LPi uitbouwen

- Ingediend door grift011 , op 24 feb 2007 - 2 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Hallo allemaal,

 

ik ben bezig de cilinderkop uit te bouwen van mijn 940 estate LPi LPT uit 97 met 270.000 km. De kleppen zijn uitgesteld zoals bleek toen ik hem bij een bevriend (volvo)monteur bracht en nu moet de zaak gereviseerd worden. Om wat van de kosten te besparen ben ik zelf bezig om de kop uit te bouwen. Na mijn vorige 740 uit 89 is dit een wat ingewikkelder sleutelwerkje. Wel leuk al die mooie luxe, maar onder de motorkap wordt het er niet ruimer op.

De vraag is of iemand een advies heeft over het demonteren van het uitlaatspruitstuk? Ik heb alle moeren van het spruitstuk los, maar onvoldoende ruimte om de hele zaak van de draadeinden af te drukken en zo de kop vrij te krijgen. De steunen van de turbo heb ik ook los gemaakt, maar dat levert niet meer speling op.

Is het beter om de bevestiging van het spruitstuk aan de turbo ook los te maken? Kun je de turbo dan zover weg drukken dat er ruimte ontstaat om het spruitstuk te verwijderen?

De tweede vraag ligt aan de andere kant. Daar heeft de bouwer van de LPi installatie de injector van de vierde cilinder zo dicht op het laatste draadeind gezet dat ik geen sleutel op de moer kan zetten en ruimte voor een dopsleutel of steeksleutel is er niet. Nu heb ik de injector los gekoppeld en zit er alleen nog het stuk dat in het inlaatspruitstuk zit. Dat lijkt alluminium en kwetsbaar. Kan dat stuk ook op een of ander manier verwijderd worden of is daar speciaal gereedschap voor nodig?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • 1up
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.