Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Algemeen techniek/benzinepomp kapot of andere verdachte?

benzinepomp kapot of andere verdachte?

benzinepomp kapot of andere verdachte?

- Ingediend door Oldchatterman , op 18 feb 2007 - 17 Reacties -
Forum: 
Algemeen techniek

Vandaag heeft mijn auto weer voor een leuk avontuur gezorgd. 2 uur rijden van huis wilde de auto opeens niet meer starten. ANWB erbij gehaald en de man concludeerde dat de benzinepomp niet werkte, doordat hij niets hoorde draaien (ikzelf heb nooit wat horen draaien dus weet niet precies wat hij wilde horen). Omdat ik op lpg rij (simpele verdamper met stappenmotor) heeft hij geprobeerd om op lpg te starten door het relais op de verdamper aan de + te hangen. Dat lukte niet en daarom geprobeerd om de auto te slepen en dan te starten, gelukkig sprong de auto naar lpg en sloeg hij aan, waarna besloten werd om terug te gaan rijden.

Op de terugweg rij ik na 1,5 uur een brug op en ik hoor het relais op de lpg tank omschakelen, shit denk ik. Nu heb ik dat de afgelopen weken vaker gehoord dat tijdens het rijden het relais schakelde, terwijl de lpg schakelaar blijft aangeven dat ik op lpg rij, en wilde ik daar eens mee naar de garage. Deze keer betekende het echter grote ellende, want in tegenstelling tot andere keren waar de auto gewoon op benzine verder reed sloeg hij nu gewoon af, omdat de benzine toevoer niet werkt. En deze keer stond ik op een brug, zonder vluchtstrook (murphy's law). Al uitrollende zag ik aan het eind van de brug een vluchthaventje en die hebben we net gered.

Met een hartslag van 200 weer de ANWB gebeld en deze keer heeft de man geprobeerd om te starten terwijl hij met een grote hamer tegen de onderkant van de benzine tank stond te slaan, wonder boven wonder sloeg de motor na een paar keer proberen aan en wilde eigenlijk meteen weer afslaan. Gelukkig sloeg hij over naar lpg en hebben we een vast draadje van de + naar de verdamper gelegd. Vervolgens heeft hij me bijna naar huis begeleid en werd ik 15 minuten later nog eens door hem gebeld of ik thuis gekomen was, ben zeer prettig verrast door de service.

Ik heb al wat gelezen op het forum en gelezen over drie mogelijke probleem veroorzakers. Een opvoerpomp in de tank (lastig te bereiken vanwege lpg tank), een hoofdpomp onder de bestuurdersstoel bij het brandstoffilter en het brandstofrelais. Ik heb eigenlijk altijd de benzine tank vrij vol, alleen nu zat er nog een liter of 10-15 in denk ik (moet toch voldoende zijn lijkt me) en heb in deze auto nog nooit een gierende pomp gehoord (weet uit ervaring dat je dat hoort voordat het lekker stil wordt).

Zou het logisch zijn dat het brandstofrelais niet goed meer werkt en dat het slaan met de hamer op de tank slechts toevallig werkte of is de opvoerpomp in de tank meer de hoofdverdachte. Iemand een idee?

Zou dit relais ook op een of andere manier een relatie kunnen hebben met het relais op de lpg tank?

Groet,
Mark

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Godspeed
  • jpost
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2893 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025
  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.