Koppeling vervangen van een 940 met B230FK motor uit 1995
Koppeling vervangen van een 940 met B230FK motor uit 1995
Goedenavond, ik lees al een tijdje mee in dit forum, maar nu heb ik zelf enkele vragen te stellen. Mijn koppeling is slipt en is waarschijnlijk versleten. Ik heb ook last van olielekkage aan de achterkant van het motorblok wat misschien ook meehelpt, maar dat moet ik nog bekijken.
1.Bij de onderdelenhandel (Hbase.nl en Masterbase.nl) is sprake van twee verschillende koppelingsets voor de 940 met B230FK, afhankelijk van chassisnummer. Weet iemand wat het verschil is? Ik denk dat alleen het druklager anders is in de set of zijn er ook verschillen in de drukgroep en de plaat?
2.Verder de vraag waar de olielekkage waarschijnlijk vandaan komt. Achterste krukaskeering, verdeler/nokkenas, carterontluchting? Ik kan het nog niet goed zien. Het lijkt van hoger weg te komen dan het koppelingshuis.
3.Hoe gaat het met de demontage van de bak. Gaat dat bij de M90 op dezelfde manier al bij een oudere Volvo 940/740 versnellingsbak of zijn er grote verschillen? Ik heb alleen een Haynes handboek en daar komt de M90 nog niet aan bod.
Alvast bedankt voor de hulp!
Richard