Best wel een flink probleem, is opgelost
Best wel een flink probleem, is opgelost
Hallo allemaal,
In mijn enthousiasme om mijn auto helemaal perfect te krijgen is me nu iets overkomen waarvan ik achteraf zoiets heb van: "Was ik er maar met mijn vingers afgebleven!"
Gisteren stond op het programma om de verstruivers te reinigen. Ik heb vol goede moed speciaal voor deze klus een verstuiverdop gekocht en ik ben begonnen met het losschroeven van alles. Bij het demonteren van de verstuivers viel me op dat een van de verstuivers (links van de vacuumpomp) echt heel erg vast zat. De vijf anderen was even kracht zetten en daarna kwamen ze mooi los, maar deze bleef heel erg zwaar lopen.
Ik heb de verstuivers gereinigd, maar bij het weer erin draaien wou deze verstuiver het schroefdraad niet "pakken". Bij nadere inspectie bleek het schroefdraad behoorlijk beschadigt. Ik heb nog wat geprobeerd, maar na een tijd hebben staan hannesen heb ik me voor E 35,-- een M24 fijn metrische draad tap aangeschaft om het schroefdraad weer op te tappen. Misschien had ik dat nooit moeten doen, want ondanks dat de verstuiver nu wel weer in zijn gaatje verdwijnt, begint hij te sissen als ik de motor start, ergo er komen zelfs nevelwolkjes langs naar buiten. Net alsof de verstuiver niet goed boven z'n plaatje zit en dus niet meer goed afsluit.
Mijn vraag is nu of dit nog is te repareren, of moet ik op zoek naar een andere kop. Ik hoop eigenlijk dat er een bus ofzo ingedraaid kan worden, maar dan zou de kop er wel af moeten (en die zit wat mij betreft prima). Als iemand een goed idee heeft mag die zou op alle mogelijke manieren melden!
Gr. Bouke
die er nu van baalt dat altijd moet weten hoe alles in elkaar zit en wou dat ie soms met z'n vingers ergens af kon blijven