Slecht starten bij kou
Slecht starten bij kou
Mijn 940 2.3 injectie uit '95 heeft een startprobleem. Het is een auto met een LPG installatie. Normale procedure is dat de motor op benzine start en zodra die het doet schakelt die over naar LPG. De benzinepomp draait, ik hoor het zoemen echter de motor slaat domweg niet aan. Het is qua symptomen vergelijkbaar met lekkende injectoren bij een LPI systeem. Na meerdere minuten startenslaat de motor pas aan. Dit kan ik versnellen door tijdens het starten over te schakelen naar LPG. De motor start dan op gas. Dit is natuurlijk niet oke. Intussen al redelijk wat vervangen; een bdp sensor, verdeelkap, kabels, temp. sensor, stappenmotor en het heeft tot niets geleid.
Als de motor overingens enkele seconden heeft gelopen en je start opnieuw is er niets aan de hand! Dus alleen tijdens een koude start waarbij de buitentemp onder de 4/5 graden is gedaald ontstaan de problemen.
Nou zijn er zover ik kan bedenken nog enkele mogelijkheden waar het aan kan liggen:
1. luchtmassameter, heeft ook invloed maar ik weet niet precies welke2. computer, lijkt me sterk omdat na enkele seconden draaien er niets meer aan de hand is, maar dit denkt de monteur bij mijn garage3. lekkende afsluiter in het LPG systeem waardoor er een moeilijk brandbaar mengsel ontstaat, door de temperatuur is het gas vloeibaar geworden en vermengt met de benzine bij het starten, kan een afsluiter zomaar lekken?!
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij wat uitleggen over de mogelijke oorzaken van dit startprobleem.
Alvast bedankt,
Eric