zomer/winter Volvo
zomer/winter Volvo
Heerlijk de afgelopen dagen met temperaturen boven de 25 graden maar helaas heeft mijn 940 1996 LPT LPG Vialle G3 het dan niet naar z'n zin.
Na 'n rit over de snelweg op LPG die zonder problemen verloopt onderaan de afrit bij het stoplicht wachten (stationair) begint de motor te bokken en bij het dan wegrijden lijkt het alsof de LPG toevoer niet goed werkt, na toeren opbouwen met koppeling in pakt hij het na enige tijd weer op, tijd om op te trekken.
Ook, als de temperatuurmeter ±25 graden of meer aangeeft en ik na 'n korte stop, motor uit, en weer ga rijden het overschakelen naar LPG niet goed gebeurt alsof er cilinders uitvallen!
Reeds gedaan; alle injectoren vervangen, verdeelkap rotor vervangen, bougies + kabels vervangen, grote zwarte LPG/benzine relais en ook de twee kleine relais vervangen, stappen-motor ultrasoon laten reinigen, temperatuursensor motorblok vervangen!
Dit gebeurt niet als de motor net warm is op LPG en als ik op benzine rijdt! De buitentemperatuur vanaf ± 25 graden en meer, gelezen van de temperatuurmeter in de tellerbak dus niet betrouwbaar maar indicatief, is wel constant het begin van dit probleem.
Wellicht heeft iemand 'n suggestie, ikzelf denk aan het luchttemperatuur-meten, de luchtmassa-meter????
Jammer, want het is de ultieme vakantie-auto naar oa het zuiden!
Groet Paul Melchers