Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/LPG/Op LPG merkbaar minder vermogen dan op benzine

Op LPG merkbaar minder vermogen dan op benzine

Op LPG merkbaar minder vermogen dan op benzine

- Ingediend door Wouter1973 , op 5 nov 2020 - 15 Reacties -
Forum: 
LPG

Toen ik mijn 940 van een ander forumlid overnam, werd me al verteld dat de auto gechipt was (ik geloof 0,9 of 1,0 bar), met aangepaste wastegate en nog wat andere aanpassingen. Dat werkt prima, en op benzine accelereert ie als een malle.
Op LPG is dat een ander verhaal: op zich best vlot, maar vooral onderin de toeren een stuk gezapiger. Het zou waarschijnlijk met opnieuw afstellen / kalibreren opgelost zijn. Het betreft overigens een Vogels G3 installatie.
Met dit verhaal vandaag naar een welbekende lpg specialist in Helvoirt geweest, waar ik voorheen ook vaker ben geweest en altijd zeer tevreden weer ben weggereden. Hij is bijna 3 uur bezig geweest met nieuwe software installeren, kalibreren, 4-gasmeting, bougies nakijken, maar het probleem is niet opgelost. Uitstoot is perfect. Alle instellingen zijn ook goed. Bougies, kabels, verdeler, bobine ook goed. Hij loopt heel mooi en netjes, zonder bokken of stotteren, maar pakt op LPG nog steeds later op. Waar je op benzine onder de 3000 toeren al met volle turbodruk als een dolle accelereert, komt die duw in de rug er op lpg beduidend later in. Pas bij 4000 toeren lijkt het allemaal goed op te pakken, daaronder is het wat gezapig.
Met zichtbare frustratie (hij vond het niet leuk dat hij het probleem niet kon oplossen) heeft deze bekende lpg specialist me de 940 weer mee naar huis gegeven. Enige mogelijkheid die er nog openstond, kreeg ik te horen, was dat de ontsteking op LPG niet (genoeg) vervroegd zou worden (vanwege tragere verbranding van LPG t.o.v. benzine). Herkent iemand dit probleem, of zijn er nog andere zaken die ik kan nakijken?

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.