LPi injector pijpjes
LPi injector pijpjes
Mijn 940 schudt bij het acceleren op LPG, op benzine geen probleem. Alsof er een cilinder niet meekomt. Ga ik gewoon op cruise snelheid, geen probleem.
Ik ben bij een LPi specialist geweest en het vermoeden was een LPi injector pijpje. Degene tegen het schutbord was het meest verdacht, daar deze condensvorming had als ik gas gaf. Zoals bekend moet je bij de B230FK het inlaatspruitstuk demonteren om bij de LPi injectoren te kunnen komen.
Vandaag heb ik de inlaat eraf gehaald en er waren 2 problemen, allereerst was de uitlaat van het injector pijpje niet richting cilinder gemonteerd (foto 1) en was er een pijpje verdwenen waar de injector overheen zakt (foto 2)
De rechter nozzel op foto 2 komt er uit. Die met twee rubbers. De linker heb ik er in geperst, maar nu met de uitlaat richting cilinder
Nu werkt het weer goed, hij/ trekt weer op zonder te stotteren
Nu zijn de laatste 940 uit 1998 en ook veel Vialle LPi installaties zijn van die leeftijd.
En eigenlijk mis ik goede foto’s op het forum over allerlei problemen met de pijpjes.
Wat is nu een goede. Wat is nu een verkeerde? En welke fouten zijn er eigenlijk.
Het geeft zo vaak vragen hier dat het nu maar eens goed gedocumenteerd moet worden. Wie heeft er ervaringen mee gehad en wil bijdragen aan goede documentatie.
Daar hebben we allemaal wat aan namelijk.