Haperende LPi-injector
Haperende LPi-injector
Af en toe draait de motor op drie poten, schakel ik terug naar benzine dan loopt alles weer normaal. Terug naar gas, weer af en toe opm drie poten. Kan natuurlijk nog steeds de ontsteking zijn, maar ik denk dat dit toch wel toe te schrijven is aan een haperende LPi-injector. De motor draait "regelmatig onregelmatig", dus echt één cilinder die niet meedoet. Alle LPi injectoren worden toch gelijktijdig aangestuurd vanuit één centraal punt?
Omdat het eerst vooral bij filerijden in de regen gebeurde, later ook gewoon na enige tijd rijden in de regen, heb ik eerst maar eens bougie / bobinekabels vervangen, maar geen verbetering. Rotor en verdeelkap waren recent al vervangen. Sinds kort komt het op drie poten lopen voor bij lauwe motor, na opwarmen geen last meer. Ik ga van het weekeinde eerst maar eens de connectoren op de injectoren controleren, maar klinkt dit iemand bekend in de oren? Het lijkt enigszins temperatuur- en vochtafhankelijk.
Rob