Daar gaan we weer! LPG gedoe!
Daar gaan we weer! LPG gedoe!
Ik heb alweer een tijdje last van gedoe tijdens het rijden op LPG. Heel random gaat ie op LPG slecht lopen en afslaan als ik niet overschakel op benzine. Dan is er ook niets aan de hand en kan ik meestal weer snel over op LPG. Als ik niet overschakel dan slaat hij af op LPG. Ik zal kort weergeven wat ik reeds heb uitgevonden/gedaan;
1 nieuwe bougies
2 Nieuwe IPD siliconen bougiekabels
3 Ander inlaatspruitstuk van Timen met goede afdichtende injectorzittingen, omdat er een wel los zat. (en ik dus dacht dat ik het euvel had gevonden.)
4 Brandstofrelais omgewisseld, geen verschil
5 kleine relais op de veerpoot omgewisseld, geen verschil
6 ontstoringsrelais omgewisseld, geen verschil
7 4 LPG zekeringen ge-checked, en aansluitingen nagelopen. Zitten bij mij in een afgesloten bakje
8 aansluitingen aan de gastank onder klep nagelopen, niks raars gezien. (wel dacht ik weer dat ik het had gevonden toen er 1 stekker niet helemaal aangeschoven zat, maar helaas.
9 bdp sensor nagelopen, is niet erg oud en ziet er prima uit.
10 omschakelrelais is ongeveer een jaar oud en van het nieuwe type.
11 er zit nieuwe coolingpaste op de vonkversterker/ powerstage
12 net nog met lopende motor allerlei stekkertjes een aansluitingen bewogen om te kijken of dat wat uitmaakt, geen afslaan of slechter lopen
13 LMM ziet er goed uit.
14 nieuw luchtfilter
Het gaat om een b230FK met MBC op 0,8 uit 1996 op LPG. (700.000 km)
Heb een andere goldbox EZK liggen om te wisselen, maar wilde eigenlijk eerst nog chip aanschaffen voor lpg, 0,8 bar en eco tuning voordat deze erin gaat.
Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik het heel graag.