960 natte vloer rechts door airco
960 natte vloer rechts door airco
Het kan zijn dat er meerdere leden zijn die een zwembad hebben gehad voor de passagier. Na veel zoeken op internet en eigenlijk niet het juiste te hebben gevonden, heb ik een zondagmiddag eraan opgemaakt. Voor wie het interesseert, hieronder in stappen wat ik vond. Sorry, foto's vergeten te maken.
Logisch denkend begin je waar de plas water onder de auto moet komen. Dus motorkap open en aan de rechterkant kijken want die kant van het interieur is tenslotte nat. Ziedaar, een rechthoekig rubberen pijpje wijst naar een chassisbalk met een gat erin. Vinger in het pijpje hielp natuurlijk niets maar een tie wrap past er wel door. Ik heb een witte (handiger te zien als ik straks in de donkere krochten van de kachel moet zoeken) medium formaat gepakt want die zijn nog lekker flexibel en hebben een afgeronde punt zodat je niet alles kapot prikt. Na wat pielen en ronddraaien begin er een lading water te stromen. Een euforisch momentje later realiseer ik me dat als dat pijpje verstopt was door troep, die troep nu dus naar boven is gedrukt en de boel weer gaat verstoppen. Op zoek naar de andere kant van het pijpje dus! Daarvoor heb ik de tie wrap expres in het pijpje laten zitten.
Nou, daar komt het. De beplating onder het dashboard en zijkant middenconsole weg door onder het dashboard een plastic clip een kwartslag te draaien en de boutjes in de rand eruit. Aan de middenconsole zit het met klikkers vast. Plaat eruit en op de verwarming gelegd want het water stroomde uit de isolatie. Dashboardkastje eruit door achter de klep twee afdekplaatjes weg te halen en de torxbouten eruit. Onder het kastje zit een metalen strip, die weg en het dashboardkastje was eruit. Dat grote zwarte blok waar ik toen naar keek was nat aan de onderkant. Dat even onthouden want ik ben eerst op zoek naar dat pijpje. Het tapijt was heel mooi ingesneden bovenaan bij de kachel en daar zag ik het beruchte pijpje. Dus kapje rechts die over de computer zit eruit en tapijt zover weg buigen dat ik er meer ruimte heb. Rubber pijpje los van het zwarte blok en alles goed schoonmaken, er kwam best wat smurrie uit. Dus kijken of die zwarte bak wel schoon is.
De aanzichtkant heeft wat bouten, die los. Verrekte vast blijft die kap. De vier bollen aan de linkerkant lijken vacuümbollen, misschien is dat de reden? Na wat bijkomende werkzaamheden blijkt dat dus niet te zijn dus verder bedenken hoe die kap los kan. Mesje gepakt en voorzichtig in een naad gestoken. En ziedaar er komt beweging. De oplossing is dat de kap met kit geseald is, althans, bij die van mij. Het interieur van de zwarte bak is de aircoverdamper, een radiateur dus. En wat zie ik aan het eind van de bak? Mijn vriend de witte tie wrap! Met een massieve aarde kabel (die zie je lekker goed in het donker) de boel schoongeschraapt. Zwarte bak weer dicht en voor de zekerheid met duct tape afgewerkt. Daarna alles weer terug gemonteerd en met pijn in de rug de rest van de dag doorgebracht op de bank.