Volvo nummer 8
Volvo nummer 8
Hey iedereen,
Ik ben Dennis, een jonge heer van 23 uit Antwerpen.
Mijn vader heeft denk ik zijn hele leven met volvo gereden, begonnen met een 145 en als laatste van de 5 volvo's een 945 uit 1992 met de wel bekende diesel TIC.
Volgens mij hebben ze een beetje volvo in mijn papfles gedaan toen ik nog heel klein was maar de liefde voor deze bakstenen is enorm.
19 jaar en niet beter weten kocht ik een BMW E36 voor 400 euro, motor helemaal herdaan net als de transmissie.
2 maanden werk, eindelijk klaar en dag 2 rijdt er iemand door het rood frontaal op mij in...
Resultaat? Transmissie en motor blok lagen naast mij op de passagiersstoel, blij dat er niemand mee in de auto zat toen, ik zelf had ook veel geluk die dag.
Gelijk een volvo 940 van 1992 gekocht met de B234F motor in, net geen 80.000 op de klok maar geen enkele optie op de wagen!?! Was van de eerste eigenaar -> 86 jaar
Paar maanden mee rond gereden maar door dat ik bijna 40.000km op een jaar rij werd me deze toch wel duur en wou geen LPG inbouwen door dat de motor zo perfect was.
Een V50 uit 2006 gekocht, super goede wagen met zijn 2.0 diesel maar al snel merkte ik de zwakke plekken op van deze wagen... Turbo's durven de geest te geven en transmissie sprong uit zijn versnelling bij het gas lossen.
Grote kosten dus wagen verkocht en met het geld een mooie V70 Classic gekocht met een 2.5 audi diesel motor in. Prachtig geluid voor een diesel en enorm zuinig!!
Paar maanden mee rond gereden tot de buurvrouw van haar oprit reed en recht in mijn zij reed, goed voor de schroot spijtig genoeg.
Back to the roots! Volvo 245 met een B200E motor in, 375.000km oud maar nog nooit zo een goede auto gehad! Draaide als een naaimachientje, starte altijd perfect, geen enkel olielek, geen verbruik van olie...
Kort erna van werk moeten veranderen door dat het bedrijf waar ik werkte ging sluiten, de kilometers begonnen weer op te tellen en het verbruik spijtig genoeg ook.
Volvo 940 met diesel TIC gekocht van een oudere vrouw, veel lange ritten met deze wagen gedaan richting Zweden en Denemarken maar na 6 maand ging de wagen van mijn grootouders weg, een volvo V40 van 2003 met bijna geen kilometers en mocht deze zo hebben... 940 verkocht en V40 als nieuwe daily.
Opnieuw veel reizen mee gedaan, half europa mee rond gereden en om eerlijk te zijn deed deze het wel verdomd goed om een niet echt volvo te zijn (1.9 diesel) maar ik miste mijn vierkante bakken, de 100,200,700 en 900 serie
en ging al snel opzoek naar een mooie oldie.
Paar maand later een mooie 740 B230E gevonden uit 1984 op LPG, had net geen 200.000km op de teller met leuke optie'tjes waaronder een mooi beige interieur.
een goed jaar mee rondgereden maar sinds ik 3 maanden geleden een firmawagen heb komt deze niet veel meer buiten.
Dit weekend eindelijk een kleine droom waargemaakt, een 744 turbo gekocht, B200ET (italiaan) met net 260.000km op de teller, auto doet het super goed en rijdt enorm zacht!
Omdat ik nog 2 140'ers heb, een BMW E28 van 1986 en dan nog een 740 turbo gaat de B230E de deur uit...
Het is met spijt maar mijn loods staat nu al bomvol en moet nog iets van plek hebben voor te kunnen werken aan de auto's...
Zo, nu heb je een idee wie ik 'ongeveer' ben, ben niet nieuw in de volvo wereld, doe alles zelf aan mijn wagen (gierig) maar vind het altijd leuk om andere mensen hun verhalen te lezen en heb me daarom op dit forum ingeschreven.
Wie weet tot op een meeting of sleuteldag!
Dennis.