SAVIEM
SAVIEM
Hoi,
Wat kan een SAVIEM nu met Volvo te maken hebben??? Wel ik heb een SAVIEM benzine van 1977 als kamper ingeschreven.; 2600 cc, 76 paardjes en 200 Nm koppel. topsnelheid ligt bij plankgas en 3600 t/min : 85 km/u ( vlak ) .
Dit betekent dat ik constant tussen de vrachtwagens geplet zit. Polen, Litouwer en andere Roemenen komen permanent tegen mijn achterbumper aanduwen; Ik wil dus een motor hebben met iets meer power zodat ik een stukje boven de 90 kan halen;
De SAVIEM is een achterwielaandrijver met eindoverbrenging 10x43 wat dus een top van meer dan 90 moet toelaten; opfokken van de bestaande motor is niet haalbaar. . Uitkijken dus voor een degelijke motor van een ( zware ) achterwielaangedreven wagen of 4x4. keuze viel dus op Volvo door zijn maximaal gewicht van 3400 kg en degelijke motor. Eerste keuze was een 2.3 carburator van 114 pk en 192 Nm koppel. iets te licht in koppel volgens mij. dan toevallig op 2 740's gevallen als sloopwagens met een 2.0 turbo. eentje van 400.00 km met een automaat ( niet origineel ) en een ander met 160.000 km met handbak. Beiden voor een redelijke prijs. gezien zo'n 2.0T rond de 150 pk levert en 230 Nm gaat mijn voorkeur naar dit type uit.
Dus opmeten en kijken of ik die Volvo tussen de voorzetels van de SAVIEM krijg. Mijn voorkeur gaat uit naar de automaat, maar wil eerder die motor gebruiken met minder km; wordt dus wat knutselen.
Dit is dus de reden van mijn inschrijven op dit forum;
o ja, ik heb ook nog een v6 liggen met automaat die ik ooit wil inbouwen in een Russische GAZ 69 terreinwagen, lekker om gewoon cabrio te kunnen cruisen.
grtjs Bernard