Spannings hik - toch de accu?!
Spannings hik - toch de accu?!
Volvo-vrienden en 9on-)bekenden, de nieuwe blauwe is jonger maar op sommige vlakken een stuk minder sterk dan de Blauwe Geweldenaar was.
Bijkomend "voordeel" is dat ik weer allerlei dingen leer, ook dat een complete en intense onderheidsgeschiedenis ook dure verrassingen kan opleveren: De 1750 van de aanschaf is denk ik zo langzamerhand naar de 5.000 gegroeid, met een aantal stevige investeringen "voor op termijn". En 40.000 kilometer in een jaar is ook niet mis :)
De laatste weken sloeg de motor af bij parkeren in een lastige situatie, dus het nodige in- en uitsturen, meestal als de fan aansloeg. Ik dacht dat dat iets te maken had met injectoren die aan vervanging toe zijn maar vandaag viel de autoradio/parrot handsfree uit bij het knipperen naar tegemoetkomend verkeer. Nog een paar keer gebeurd, knipper, radio uit en meteen weer opstarten. Het toerental zakt dan ook in maar de motor sloeg niet af, ook niet toen ik 'm even had stilgezet.
Accu lijkt goed, start altijd (vanwege die injectoren soms na 10 seconden).
! UPDATE: Er is een nieuwe accu ingekomen en na 1000 kilometer deze week geen enkele keer die problemen gehad. Het was trouwens ook niet echt heet, maar aangezien ik zelfs met vol vriezende ECC achteruit kon sturen en kon seinen met groot licht lijkt er licht gekomen te zijn!
Concrete vraag: Wat kan ik doen om de oorzaak te vinden?
(Behalve naar iemand gaan die er wel verstand van heeft?) Ik heb een multi-meter :)
Dank voor het lezen en delen van je kennis!
JohnPeter