Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/gelaccu aansluiten

gelaccu aansluiten

gelaccu aansluiten

- Ingediend door MoTo , op 29 apr 2016 - 20 Reacties -
Forum: 
Electro

Beste mensen ik heb een (niet Volvo) elektroporbleem.
Sinds kort een camper. De stroomvoorziening hierin wordt, voor het huishoudgedeelte, geregeld door een startaccu van 70 amp/h. Die is via een diodebrug aangesloten op de 90 amp/h dynamog van de auto en op een lader die gevoed wordt door 220 V als die aan de paal staat. Die accu is, begrijpelijk, overleden. Startaccu's zijn nu eenmaal niet geschikt als huishoudaccu. Nu heb ik een gelaccu gekocht. 12 volt/ 50 amp/h. Bij een verbruik van ongeveer 4 amp/h kom ik dus heel wat uren voorruit zonder bijlading van de gelaccu. Echter dat moment komt. Nu staat er op de gelaccu dat die max. met 7,2 amp/h mag worden bijgeladen. De autodynamo levert echter 90 amp/h. Dat gaat dus niet goed. De spanningsregelaar van de auto kan toch moeilijk 2 accu's in de gaten houden die verschillend moeten worden bijgeladen. Daarbij, voorzover als mijn kennis reikt, regelt de spanningsregelaar wel het niet/wel bijladen, niet het aantal amp. M.a.w. hij laat 90 amp wel/niet door.
M.i. moet ik een voorziening treffen om het amperage van de dynamo naar beneden te brengen NADAT de stoom de diodebrug gepasseerd is richting gelaccu, alsmede een aparte regeling tegen het overladen.
Als mijn visie juist is, hoe doe ik dat?
Graag advies van de elketrodeskundigen
Gr. en bedankt alvast.
Joop

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • pieter.donders.9
  • jwvoostveen
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.