Er zit weer leven in!
Er zit weer leven in!
Update 3 mei: Chris Boessenkool heeft zo ongeveer alles doorgemeten tot hij bij de BDP sensor kwam. Schoongemaakt en tegen de verwachting in: De motor sloeg aan! Morgen komt de nieuwe sensor, en dan hoop ik tot de APK geen gedoe meer te hebben. Nou ja, er staat een 999.999 beurt aan te komen :)
---
Vandaag een test ECU aangesloten (Stroom was er al af, na het aansluiten de stroom er dus op). Helaas, al even weinig resultaat als met de originele ECU, alleen viel nu op dat de pomp niet meer draait. Start relais klikt wel, maar geen pomp. Slangetjes los en er kwam alleen wat lucht uit, geen brandstof meer. \
Oude ECU terug, geen effect op de pomp. Toen ik het luikje achterin wilde openen bleek de achterklep niet meer open te willen. Niet van buiten, wat al 17 jaar wel lukt maar ook niet van binnen, iets wat ik ooit wel eens gedaan heb.
En toen ben ik gaan denken: Het is me door de storingen een beetje ontgaan maar 1 april had ik de auto dus 16 jaar. Ergens in juni wordt het 22 jaar geleden dat de 4 banden de grond voor het eerst raakten. Er moet het nodige gebeuren: Nieuwe uitlaat, laswerk, spuitwerk en raamrubberrevisie (Noodzakelijk, er staat veel water onder de rubbermat, kop- en turbo pakking, (ECC die ook wel weer moet werken), een LPG/G3 registratie en dan de onzekerheid of het daarmee weer een auto wordt die ik zonder twijfel kan gebruiken. Spuitwerk was al geregeld maar de rest is ook een groot deel van het beschikbare vakantiegeld. En dus slaat de twijfel toe, hard toe.
De garage gaat verhuizen dus een dezer dagen gaat BG weer op de trailer, nu naar Zuidbroek. Dat geeft mij tijd voor bezinning en voor rekenwerk, misschien ook wel voor marktplaats en andere plekken waar boeiende auto's worden aangeboden.
Volgende week nog even aankijken, er is hulp toegezegd, maar anders wordt het euthanasie en onderdelen gebruiken om andere volvo's te laten doorrijden.
Op de terugweg van de garage naar huis had ik hagel en sneeuw, regen, zon en donderslagen. Best wel passend bij mijn bui.
Gelukkig doet hoop leven maar een hoop leven zit er even niet in. Gelukkig gaat het mijn dochters en vrouw goed, dus relatief gezien valt het allemaal wel mee. Toch ga ik heel snel een andere auto op de kop tikken, een tweede auto blijkt toch wel nodig te zijn.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
==
Om de laatste kans te grijpen wil ik proberen "mijn" ECU te testen in een andere auto of de ECU van iemand in de tank zetten.
Als dat niet lukt, of de tank anderzins niet gaat werken, ben ik genoodzaakt om de auto on z'n geheel te verkopen aan een wel-handige liefhebber of om de waardevolste onderdelen er uit te halen en te verkopen.
Laatste strohalm dus...