Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Electro/Boordspanning en nog een accu-draadje, 960 deze keer

Boordspanning en nog een accu-draadje, 960 deze keer

Boordspanning en nog een accu-draadje, 960 deze keer

- Ingediend door André Swart , op 8 okt 2015 - 7 Reacties -
Forum: 
Electro

Hallo allen,

Toch maar even een eigen draadje starten over de boordspanning en accu in mijn '96 960.
Hoofdantwoord: er komt een nieuwe accu in (dan hebben we dat vast gehad :-), de huidige is een Volvo-accu aangekocht in mei 2013).
Hoofdvraag: wat zou de te meten spanning moeten zijn van een 6-in-lijn bij draaiende motor en bij net uitgezette motor, zonder verbruikers aan?

Via OBD2 hou ik al een tijdje de spanning van de auto in de gaten. Tijdens rijden regelt de spanningsregelaar keurig bij als er verbruikers worden aangezet, of het nu verlichting is of de koelventilator. Spanning komt met draaiende motor echter nooit boven de 12,8Volt, is meestal rond de 12,5Volt, en na uitschakelen van de motor zakt deze onmiddelijk naar 11,5Volt of iets dergelijks. Zijn dat normale waarden of is er ergens iets mis? Zoals ik schreef, wordt de spanning dus wel geregeld, maar alle waarden lijken mij in basis te laag. Waar zou dat kunnen zitten, als het inderdaad zo is?
Er komt dus een nieuwe accu in (ANWB was niet verrast toen mijn accu, na 10 dagen stilstand, te leeg bleek om te starten. "Dat hebben de tegenwoordige accu's allemaal hoor."), maar ook nog iets anders vervangen of controleren?
De vermelde spanningen zijn overigens dus gemeten via OBD2.

Dré

Volvo 960 2.5 '96 280.000km (2007), Volvo 940GL '92 540.000km (2007), en anderen

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • Kogelman
  • wp001
  • Ad88
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.