Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Recente discussies
    • Tracker
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Agenda 2022
    • Inloggen
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Sitereglement
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Lidmaatschap
    • Activiteiten 2022
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Diesel/Afstellen stationair D24Tic + lek koelvloeistof ?

Afstellen stationair D24Tic + lek koelvloeistof ?

Afstellen stationair D24Tic + lek koelvloeistof ?

- Ingediend door Karinsky
Lid
, op 1 okt 2019
- 12 Reacties -
Forum: 
Diesel

Hallo,

Ik vraag me af waar ik best het stationaire toerental van mijn D24TIC ga afstellen ? Deze draait warm 500 soms 600 toeren (MY 92 944 TDic M46) , dat lijkt mij te weinig te zijn. Ik lees overal dat bij warme motor de hendel van de pomp tegen de aanslagsteun moet liggen. Bij mij is dit niet het geval, zie foto, er is nog ongeveer 1cm speling tussen. Dus waselment defect of waar ligt dit aan ? of kabel niet goed afgesteld (= te kort) ?
Dus evt het waselement vervangen en dan zou het stationair toerental ook goed moeten zijn = maw hendel kan dan verder zakken naar pompsteun toe.
Waselment werkt wel nog goed volgens mij, koudstart draait hij 1200 ofzo voor enkele minuten en zakt dan langzaam naar 1000 en 800 enz na een tijdje.
Er zijn verschillende mogelijkheden waar het toerental af te stellen, bvb aan de regelvijs op de pomp (kant motor) (het meest logische) of allerlei regelvijsjes en hendels op de pomp zelf gaan verdraaien ?

Ook gemerkt dat er een koelvloeistoflek is, volgens mij komt die KVL van tussen de kop en het onderblok. Zie foto. kan dat ? Heeft er ooit al iemand daar van gehoord / tegengekomen / weet van ?
Is die kop krom waardoor de KVL gaat lekken naar buiten toe ?? (ik hoop van niet) Aanspannen kopbouten moet de nokkenas eruit wss ?
Auto heeft wel 9 jaar niet gereden in het verkeer ... (wel af en toe eens draaien) , het lek was er al want ik zag witte sporen op het blok. Nu met nieuwe KVL erin te doen en te gaan rijden is dit volgens mij goed gaan lekken, niet superveel maar toch te veel om goed te zijn eigenlijk.
Geen olie in de KVL te vinden, geen water in motorolie (geen mayonaise) , geen waterdamp in uitlaat, volgens mij ook geen luchtbellen in de KVL resevoir (nog niet nagekeken) . KVL reservoir zakt een beetje maar niet superveel.
Klepspeling allemaal in orde en binnen de grenzen, compressie nog niet gemeten maar zal ook wel goed zijn veronderstel ik, motor slaat direct aan bij koudstart.

Graag hoor ik de gedachten van de kenners ;-)

Illustraties: 
  • Volledige afbeelding bekijken

    hendel koudstart ligt niet tegen pompsteun aan

  • Volledige afbeelding bekijken

    hendel koudstart

  • Volledige afbeelding bekijken

    KVL lek

  • Volledige afbeelding bekijken

    KVL Lek

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • Gerard01
  • mercdennis
  • Ton
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2745 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • 1995 Volvo 960 - B6254S, inhouden / lambdasonde
    7 aug 2022
  • Lustrum 2022
    6 aug 2022
  • hapert op LPG
    5 aug 2022
  • Schuif ventilator klemt links Volvo 740 GL 1984
    5 aug 2022
  • Te rijk / te arm foutcde 3-2-2
    4 aug 2022

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Zaalheuvelweg 8, 5363TG Velp (NB)

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.