Volvo 940 B230FT loopt niet lekker (wat kan ik nog proberen)?
Volvo 940 B230FT loopt niet lekker (wat kan ik nog proberen)?
Ik heb een Volvo 940 uit 1998 die tijdens een testrit goed reed op terugweg van de koop, te warm werd (iets over midden), heeft daarna een warmloper gehad vermoed ik, vermogen was ineens helemaal weg. Liep beroerd, constant uitvallen druk naar buiten via peilstok olie enz.
Dus een goed ander B230FT blok gehaald. Alle oliekeerringen en pakking vervangen, D-riem vervangen, vliegwiel en koppeling vervangen, verdelerkap, rotor en bougiekabels vervangen, gereviseerde turbo geplaatst. Nu heb ik het blok compleet ingebouwd en loopt hij weer beroerd en niet op LPG enkel benzine.Alles van het blok is anders heb wel de oude inlaat i.v.m. de LPG injectoren overgezet.De 1ste en 4de bougie zijn wit terwijl de middelste twee erg zwart zijn.
Dit heb ik geprobeerd:
-Brandstofrail druk gemeten is 3.0 bar.
-Andere bougies. (na 1 km rijden weer 1ste en 4de wit)
-Luchtmassa meter los gehaald, (dan loopt hij duidelijk anders, maar niet beter)
-Klepspeling op alle poorten naar 0.40 gezet (heb er maar twee hoeven bijstellen)
-Remreiniger langs complete inlaatspruitstuk gespoten (geen verschil in lopen van de motor)
-Nieuw brandstoffilter geplaatst. (de gene van onder de auto)
Wat zou ik nog kunnen doen?
-massa van de injectoren verplaatsen? (wat is de juiste plaats)?
-worden de injectoren aanstuurt door een relais? (zo ja waar zit deze)
-Nog meer ideeën, ik wordt er inmiddels moedeloos van…