Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Volvo 760 GLE. A PRV B28E sensor/kabelboom

Volvo 760 GLE. A PRV B28E sensor/kabelboom

Volvo 760 GLE. A PRV B28E sensor/kabelboom

- Ingediend door Zeeuwen
Lid
, op 30 apr 2018
- 20 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste forumleden,

Ik heb sinds 2015 twee Volvo's 760 2.8 GLE. Bouwjaar 1986.
Ik heb een exemplaar overgenomen van forumlid Jac.
Een ander exemplaar komt uit het oosten van het land.
Beide auto's mogen het nodige onderhoud hebben.

Gezien het hobby voor mij is gebeurd dit meestal in de vakantie periode's en als hierbij het werk het toelaat.
Op dit moment ben ik bezig met de PH-41-KJ.
Deze heeft vorig jaar een nieuw gebruikt stuurhuis gekregen en vacuümpomp.
Naast nieuwe bougies en vloeistoffen en bobine heb ik nu het inlaatspruitstuk eraf liggen om de koelvloeistofslangen onder het inlaatspruitstuk te vervangen.
Ik zie ook dat de nodige vacuumslangen aan vervanging toe zijn.

Ik heb enkele specifieke vragen waarbij ik om jullie hulp wil vragen:
1) De blauw uitgeslagen sensor waarop 2 vacuumslangen zijn aangesloten op de foto: waarvoor dient deze en hoe kan ik deze testen?
2) Klopt het dat de slangen voor de waterpomp onder veel spanning staan? Zie bijgevoegde foto.
3) Mijn kabelboom is behoorlijk beschadigd door olielekkages en hitte van het blok. Kan ik hier nieuwe stukken in solderen?
4) Zijn er specifieke eisen aan de vacuumslangen?
5) Lekkage op de oliedruksensor (ten behoeve van de oliedrukmeter) is deze te verhelpen door de draad te reinigen en te voorzien van een sealant?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,

Michel

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Rversteeg
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.