Volvo 760 GLE. A PRV B28E sensor/kabelboom
Volvo 760 GLE. A PRV B28E sensor/kabelboom
Beste forumleden,
Ik heb sinds 2015 twee Volvo's 760 2.8 GLE. Bouwjaar 1986.
Ik heb een exemplaar overgenomen van forumlid Jac.
Een ander exemplaar komt uit het oosten van het land.
Beide auto's mogen het nodige onderhoud hebben.
Gezien het hobby voor mij is gebeurd dit meestal in de vakantie periode's en als hierbij het werk het toelaat.
Op dit moment ben ik bezig met de PH-41-KJ.
Deze heeft vorig jaar een nieuw gebruikt stuurhuis gekregen en vacuümpomp.
Naast nieuwe bougies en vloeistoffen en bobine heb ik nu het inlaatspruitstuk eraf liggen om de koelvloeistofslangen onder het inlaatspruitstuk te vervangen.
Ik zie ook dat de nodige vacuumslangen aan vervanging toe zijn.
Ik heb enkele specifieke vragen waarbij ik om jullie hulp wil vragen:
1) De blauw uitgeslagen sensor waarop 2 vacuumslangen zijn aangesloten op de foto: waarvoor dient deze en hoe kan ik deze testen?
2) Klopt het dat de slangen voor de waterpomp onder veel spanning staan? Zie bijgevoegde foto.
3) Mijn kabelboom is behoorlijk beschadigd door olielekkages en hitte van het blok. Kan ik hier nieuwe stukken in solderen?
4) Zijn er specifieke eisen aan de vacuumslangen?
5) Lekkage op de oliedruksensor (ten behoeve van de oliedrukmeter) is deze te verhelpen door de draad te reinigen en te voorzien van een sealant?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,
Michel