Toerental benzine flink lager dan LPG (met warme motor)
Toerental benzine flink lager dan LPG (met warme motor)
Hallo allemaal,
Ik merk dat mijn motor niet helemaal meer lekker overschakelt naar en (warm) loopt op benzine. Mijn auto is een Volvo 740 2.3 GL (automaat) uit 1984. Motor betreft een b230k met een Pierburg 2b5 carburateur. Afgelopen wintersport kwam ik erachter dat mijn auto stationair verzoop op benzine, te veel benzine aanvoer. Nu heb ik te lang op LPG gereden en waren mijn vlotternaalden versleten. Ik zal wat frequenter moeten overschakelen naar benzine dan voorheen. Inmiddels heb ik de vlotternaalden vervangen en mijn choke schoongemaakt en voorzien van nieuwe pakkingen. Hij loopt weer helemaal perfect op LPG, zowel warm als koud.
Met het overschakelen naar benzine merkte ik dat het wel een paar seconden duurde (3-4) voordat de motor weer goed loopt en is overgeschakeld. Normaal was dit nagenoeg direct na het overschakelen. Tijdens het choken op benzine loopt hij prima op toeren, gelijkwaardig aan LPG. Maar als de motor warm is dan loopt hij maar net aan stationair met zo'n 600 toeren. Dit is zo'n 200/300 toeren lager dan op LPG met een warme motor.
Ik dacht dat het mogelijk door een verstopt benzinefilter kwam dus deze heb ik vervangen. Echter niets opgelost. Vandaar de vraag of hier iemand een idee heeft welke richting ik moet zoeken? Of soortgelijke probleem heeft gehad. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties. Alvast bedankt voor de moeite.