terugslagklep in brandstofleiding
terugslagklep in brandstofleiding
Beste liefhebbers,
Mijn Volvo slaat bij starten soms niet snel aan en soms direct. Ik heb verschillende topics hierover gelezen en het weglopen van de druk op de injector-rail. Dat zag ik ook bij mij gebeuren toen ik een stukje doorzichtige slang op de retourleiding van de rail heb gemonteerd. Ik heb geen benzinedrukmeter maar dit leek me ook wel een duidelijk symptoom. Ik kan nergens vinden waar (en of) er een terugslagklep zit in het brandstof circuit. En of die in de pomp zit. Die heb ik er onlangs ook uitgehaald om te bekijken of er iets niet goed zat en voor de zekerheid de brandstofslang naar de slang iets ingekort omdat hij nogal was samengeknepen bij het slangklemmetje. Ook heb ik een half jaar geleden het brandstoffilter vervangen (door filter van Mann). Er lekt geen brandstof langs de leiding maar de druk loopt wel te snel terug.
Wat ik graag wil weten; zit er een terugslagklep in de leiding, en zo ja waar zit die dan? En als die klep niet meer functioneert kan er dan een bijplaatsen vlak bij de injectorrail onder de motorkap of is dat een slecht idee?
Of is het dat kleine ufootje (zie foto) wat vlak voor de rail in de leiding zit. Ik dacht dat dat een demper was om de verschillen in druk op te vangen die ontstaan bij het openen en sluiten van de injectoren.
Of is het dat nippeltje wat aan het filter geschroefd zit? https://www.skandix.de/en/spare-parts/ac...
Groet, Ton-Herman (Volvo 940 LPT, 1997)