Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/terugslagklep in brandstofleiding

terugslagklep in brandstofleiding

terugslagklep in brandstofleiding

- Ingediend door tonherman
Lid
, op 23 aug 2020
- 7 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste liefhebbers,

Mijn Volvo slaat bij starten soms niet snel aan en soms direct. Ik heb verschillende topics hierover gelezen en het weglopen van de druk op de injector-rail. Dat zag ik ook bij mij gebeuren toen ik een stukje doorzichtige slang op de retourleiding van de rail heb gemonteerd. Ik heb geen benzinedrukmeter maar dit leek me ook wel een duidelijk symptoom. Ik kan nergens vinden waar (en of) er een terugslagklep zit in het brandstof circuit. En of die in de pomp zit. Die heb ik er onlangs ook uitgehaald om te bekijken of er iets niet goed zat en voor de zekerheid de brandstofslang naar de slang iets ingekort omdat hij nogal was samengeknepen bij het slangklemmetje. Ook heb ik een half jaar geleden het brandstoffilter vervangen (door filter van Mann). Er lekt geen brandstof langs de leiding maar de druk loopt wel te snel terug.

Wat ik graag wil weten; zit er een terugslagklep in de leiding, en zo ja waar zit die dan? En als die klep niet meer functioneert kan er dan een bijplaatsen vlak bij de injectorrail onder de motorkap of is dat een slecht idee?
Of is het dat kleine ufootje (zie foto) wat vlak voor de rail in de leiding zit. Ik dacht dat dat een demper was om de verschillen in druk op te vangen die ontstaan bij het openen en sluiten van de injectoren.
Of is het dat nippeltje wat aan het filter geschroefd zit? https://www.skandix.de/en/spare-parts/ac...

Groet, Ton-Herman (Volvo 940 LPT, 1997)

Illustraties: 
  • Volledige afbeelding bekijken
  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2889 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.