Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Stationairregeling

Stationairregeling

Stationairregeling

- Ingediend door Worteltjestaart , op 9 jun 2017 - 14 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Ik heb al een draadje lopen over een aarzeling van de motor, maar daar gaat het specifiek over LPG.
Hier gaat het ook om de situatie als ik op benzine rijd, dus maar even een nieuw draadje.

Situatie: de stationairregeling van mijn Zeecontainer is rauw-ig.
Bij stilstaan fluctueert de toerenteller tussen ruwweg 900 en 600. Maar niet continue, het komt in golfjes. Soms meer dan de andere keer.
Ik heb het idee dat dit gekoppeld kan zijn met de aarzeling die ik af en toe voel bij optrekken vanaf stationair.

De cis-klep en het gasklephuis zijn schoongemaakt. Dat lijkt niets veranderd te hebben.
Als ik de LMM loskoppel verandert er niets, tenzij ik het gaspedaal beroer... dan verslikt de motor zich en slaat vrijwel direct af (met Lambda-lampje aan).
Als ik de (stekker van de) gaskleppositieschakelaar tijdens stationairloop lostrek, gebeurt er niets. Als ik dan gas geef, weet de motor ook duidelijk niet wat er gebeurt.
Echter, als ik tijdens de stationairloop de stekker van de cisklep lostrek loopt het toerental op tot ongeveer 1050-1100, en blijft daar (hij lijkt daar stabiel te blijven trouwens).
Hij reageert dan ook gewoon op gas geven.

Zet ik de stekker weer terug, dan blijft het stationair toerental op dat niveau, het daalt niet tot op het oude niveau, tot de motor wordt uitgezet en wordt geherstart. Dan is het weer terug bij af.

Nu begrijp ik dat de cis-klep eigenlijk ongeveer 500 rpm zou moeten toevoegen aan de totale rpm. Betekent dat dan dat mijn cis-klep helemaal niet goed is? Want dan zou je bij lostrekken eerder een daling van de toeren veranderen.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Godspeed
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.