Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Lekkage bij turbo B230FK 1997 benzine 350K

Lekkage bij turbo B230FK 1997 benzine 350K

Lekkage bij turbo B230FK 1997 benzine 350K

- Ingediend door D Jansen , op 5 mei 2022 - 1 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Goedenavond,

Bij een zomer/winterbandenwissel en uitlijnbeurt constateerden de monteur en ik een olielekkage. De olie komt vrijwel zeker van de turbo (Mitsubishi 13C td 04). De olie loopt vanaf de turbo langs de olieretourleiding naar het carter naar beneden en komt uiteindelijk op het laagste om daar na elke rit voor een druppel of wat op de straatstenen te zorgen ;-(
Het gaat niet om lekkage bij de aansluiting van de olieretourleiding op het carter.

Ik heb in het verleden de (groene) pakking tussen de olieretourleiding en de turbo vervangen en ook de o-ring voor de aansluiting van die leiding op het carter. Ik vermoed sterk dat het probleem dus niet zit bij de aansluiting van de olieretourleiding op de turbo, maar dat het om een interne lekkage gaat in de turbo gaat waarbij de olie naar buiten komt bij de aansluiting van het turbinedeel en het compressordeel. Volgens mij is dit een 'koude' aansluiting waarbij enkel een soort slangklem de delen fixeert.

Kan deze analyse kloppen, of is een (interne) lekkage / lekkage bij deze aansluiting niet waarschijnlijk? Weet iemand nog een alternatieve benadering? Kan het zijn dat als gevolg van een slechte afvoer naar het carter de olie een andere weg zoekt en dat de olieretourleiding zelf schoongemaakt of vervangen moet worden (hij zit er inmiddels 25 jaar en ruim 350 km op)

Ik heb nog een pakking en o-ring liggen dus ik zou de leiding kunnen verwijderen ter controle. Niet langgeleden heb ik de zgn breather box /pcv-box vervangen (onder het inlaatspruitstuk) en verder alleen heel lichte olielekkage heb bij de stroomverdeler.

Groet,

Derk

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2888 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025
  • Slot hapert
    28 mrt 2025
  • volvo 944 achterwielager,te hoge co2 waarde
    26 mrt 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.