Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/k-jetronic vragen

k-jetronic vragen

k-jetronic vragen

- Ingediend door federervolvo
Lid
, op 27 aug 2016
- 8 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Beste k-jetronic rijders,

Ik heb een vraag over de werking van de intankpomp of wel de pre-pomp in de benzinetank en de werking van het aansturingsrelais (de groene). Als ik de auto op contact zet dan zoemt de hoofdbenzinepomp max even 2 sec en gaat daarna uit. Maar de pre-pomp krijgt op dat moment, op contact stand II, geen stroom. Pas na starten, dus lopend, krijgt de pre pomp continue stroom van 12V via de roze draad.

Er gaan drie draden naar de vlotterunit; roze, grijs/wit en bruin. En een zwarte aarde draad die ergens nabij de deksel aarde zoekt. Wanneer je zelf via een accu 12Volt zet op de rode en zwarte draad, de zwarte draad heb dan los gemaakt van het chassis & de motor is uit, dan hoor je pre-pomp zoemen als je je oor tegen de benzinedop legt (is dan open). Als de auto loopt kun je het zoemen niet meer waarnemen.....dan begin ik te twijfelen of de pre pomp wel goed loopt!

Waarom ik dit wil weten is omdat de hoofdbenzinepomp onder de bestuurdersstoel soms steeds meer lawaai begint te maken (en vaak helemaal geen lawaai, ook niet eens licht zoemen). Een van de oorzaken zou een niet werkende pre-pomp zijn.

Vragen:
- hoe kan ik de werking van de pre pomp goed testen als de auto loopt?
- werkt de pre pomp alleen na het starten en niet op startstand II (dus alle lampjes branden in het dashboard en motor loopt niet).
- hoe kan ik een goede aarde meten van de zwarte draad als de motor loopt, zodat het stroomcircuit sluitend is voor de pre-pomp? Ik weet namelijk dat de rode draad de 12V goed doorgeeft.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Kogelman
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2899 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Tankvlotter voor een Volvo 740 uit 1989
    14 jul 2025
  • Volvo 960/S90V90 loopt niet op benzine
    14 jul 2025
  • Stationair instellen B230E injectie, automaat
    13 jun 2025
  • T4 2013 powershift apart geluid met opstarten
    9 jun 2025
  • GEZOCHT; Het draadje waar over uitbouw EGR systeem wordt gediscussieerd.
    29 mei 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.