Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/k-jetronic hulpluchtreglaar weetje vraag

k-jetronic hulpluchtreglaar weetje vraag

k-jetronic hulpluchtreglaar weetje vraag

- Ingediend door federervolvo
Lid
, op 1 okt 2018
- 11 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

,De vraag gaat over de 'choke' van een k-jetronic B200E. Omdat deze 'choke' annex hulpluchtregelaar bij een koude start de toeren op 1500 tpm zet, heb ik er een ingezet van een B230E (om het verbruik te temperen). Dat is voor de kenners idd een ander Boschnr (xxxx106 ipv xxxx112).

De toeren van de hulpluchtregelaar B230E gaat bij een koude start naar 1200 tpm. Maar; na enige tijd lopen valt hij terug naar 700 tpm - niet fijn dus - om na echt warm naar 900 tpm te gaan. Bij de hulpluchtregelaar die hoort bij de B200E is geen toerenval te bekeken, maar die houdt dan ook langer aan met zijn werking.

Mijn redenatie die ooit door de Volvo engineers zouden verzonnen kunnen hebben is dat een B200E een kleiner slagvolume heeft en een hoger toerental voor het maximale koppel, waardoor de choke/hulpuchtregelaar dus bij een koude start hoger moet staan en langer zijn werking moet hebben. Herkent iemand dit?

Overigens zette ik de choke van mijn golf 1 uit 1976, 1.1 l 50 pk, ook altijd koud op 1500 tpm.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 3 gebruikers online.

  • jwvoostveen
  • Mathy
  • Ad88
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.