Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/De 5 potige 6 cilinder die niet genezen wil.

De 5 potige 6 cilinder die niet genezen wil.

De 5 potige 6 cilinder die niet genezen wil.

- Ingediend door B100 , op 6 mei 2015 - 55 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Zoals aangekondigd in het voorstel topic heb ik het probleem dat mijn 1991 Volvo 960 niet op 6 cilinders wil lopen. Motor in kwestie is volgens mij de B6304.

Het gaat om de achterste cilinder (dus dichts bij het schutbord) Volgens mij zit het probleem ergens in het ontstekingssysteem. De negatieve aansluiting op de betreffende bobine krijgt namelijk geen spanning. Als ik de op de + meet en de - op de massa van het blok leg krijg ik wel 12v. Vanaf deze conclusie heb ik de volgende dingen uitgetest:
1. Onstekingsmodules uitgewisseld (in totaal 3 geprobeerd, die op de voorkant wel werkten) Geen resultaat.
2. Bedrading tussen de bobine en onstekingsmodule doorgemeten op verhoogde weerstand, bleek in orde.
3. Bedrading tussen onstekingsmodule en ecu doorgemeten op verhoogde weerstand, bleek ook in orde.
4. Voor de zekerheid nieuwe stekkertjes aan de bobine aansluiting geknepen.

Dan blijft volgens mij alleen de ecu nog over. Voor de zekerheid nog de volgende dingen gedaan om de rest uit te sluiten:
1. Bougies en bobines gewisseld. (bougies zijn overigens nieuw)
2. Injectors geluisterd met een stokje. Leken het allemaal te doen en de bougie van de betreffende cilinder was ook nat.
3. Weerstand op alle aansluitingen die te maken hebben met de bobine gemeten en vergeleken met andere cilinders. Geen afwijking.

Uiteindelijk maar een goede gebruikte ecu besteld uit Amerika. Bij binnenkomst gelijk gemonteerd en ja hoor, hij liep weer op 6 cilinders! Bij lopende motor nog het stekkertje van de bobine eraf gehaald en er weer opgezet om het zeker te weten. Het was dus opgelost. Echter, een week later start ik de auto voor het eerst opnieuw en het probleem is weer teruggekeerd, weer doet die achterste cilinder niet mee! Bovenstaande stappen herhaald en kom weer tot dezelfde conclusie. Alleen, ik kan me niet voorstellen dat het normaal is dat ook deze ecu op dezelfde plek kapot gaat... De oorzaak hiervan kan ik niet vinden/bedenken.

Als iemand nog suggesties heeft houd ik mij aanbevolen.

En excuus voor het lange verhaal.

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 0 gebruikers online.

Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2890 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.