carter ventilatie
carter ventilatie
Hallo Volvo vrienden, ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee bezig ben, Het gaat over een 744 uit 1988 met een B230F. Ik heb een (lange) tijd geleden de dikke luchtslang tussen de LMM en het lucht(gas)klep huis vervangen. Aan de nieuwe slang zaten twee aansluitingen voor kleinere slangen, de onderste heb ik gebruikt voor de stationair regelklep en de bovenste aansluiting kon ik geen bestemming voor vinden, De afgelopen tijd is mij duidelijk geworden dat de betreffende aansluiting (die ik heb afgedopt) mogelijk is bedoelt voor de aansluiting van de carterventilatie, alleen zit de slang van de carterventilatie bij mij aangesloten op het luchtklephuis en zorgt daar voor de luchtaanvoer naar de basis stationair regeling (zwarte draaiknop onder luchtklep huis. Wat ik graag zou willen weten is of deze aansluiting in 1988 origineel was, of dat er al heel lang geleden iets niet goed is gegaan en mijn tweede vraag is als ik de carterventialatie op de grote buis aansluit (betere carterventilatie) ziet het mtormanagemen dit niet als valse lucht. Nadeel van deze opzet is dat de lucht voor de basis stationair afstelling rechtstreeks uit de buitenlucht komt.