Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Recente discussies
    • Tracker
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Activiteiten 2020
    • Facebook pagina
    • Inloggen
    • Agenda 2019
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Sitereglement
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Lidmaatschap
    • Activiteiten 2020
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/Benzinepomp defect [opgelost]

Benzinepomp defect [opgelost]

Benzinepomp defect [opgelost]

- Ingediend door Wouter1973 , op 29 jan 2021 - 10 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

De vreugde over mijn gasdichte uitlaat werd helaas vandaag verstoord door een onverwacht euvel. Vanuit het niets wilde de 940 plotseling niet meer starten. De eerste startpoging was het nog pruttelen en (weliswaar heel beroerd) en nog maar net blijven lopen, maar toen de motor afsloeg en ik opnieuw wilde starten was er werkelijk geen enkele neiging meer om aan te slaan.
Dus ik dacht: brandstofrelais! Timen gebeld, die had uiteraard nog wel een relais liggen. Gelukkig heb ik een Vogels gasinstallatie, en die kan je rechtstreeks op lpg starten. Zo kon ik in elk geval naar Vaassen rijden.
Daar aangekomen werd al aangekondigd dat het 't relais waarschijnlijk niet zou zijn. En na wat meetwerk en rechtstreeks aansluiten op een losse accu was de diagnose duidelijk: benzinepomp defect. Gaf geen enkel teken van leven meer.
Komende week nog maar eens terug naar Vaassen voor reparatie, want ik begreep al dat vervangen van de pomp niet zo makkelijk is als bij de 850. Bij de 850 heb ik het twee keer zelf gedaan, en dat stelde niet zoveel voor.
Mijn enige zorg voor de korte termijn (lees: morgen) is wat er gebeurt als ik met temperaturen rond het vriespunt direct rechtstreeks op lpg start. Hopelijk geen backfire-achtige verschijnselen...

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Wie is er actief

Er is momenteel 1 gebruiker online.

  • Drk
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2669 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Rubbers vacuumbalgjes ECC
    23 feb 2021
  • Volvo 740 Bennie de baksteen
    22 feb 2021
  • Vaatje benzinedamp
    20 feb 2021
  • Hoe gaan die pompjes eruit?
    20 feb 2021
  • SIPS passagierskant ligt bloot, wat nu?
    20 feb 2021

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Zaalheuvelweg 8, 5363TG Velp (NB)

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.