Benzinepomp defect [opgelost]
Benzinepomp defect [opgelost]
De vreugde over mijn gasdichte uitlaat werd helaas vandaag verstoord door een onverwacht euvel. Vanuit het niets wilde de 940 plotseling niet meer starten. De eerste startpoging was het nog pruttelen en (weliswaar heel beroerd) en nog maar net blijven lopen, maar toen de motor afsloeg en ik opnieuw wilde starten was er werkelijk geen enkele neiging meer om aan te slaan.
Dus ik dacht: brandstofrelais! Timen gebeld, die had uiteraard nog wel een relais liggen. Gelukkig heb ik een Vogels gasinstallatie, en die kan je rechtstreeks op lpg starten. Zo kon ik in elk geval naar Vaassen rijden.
Daar aangekomen werd al aangekondigd dat het 't relais waarschijnlijk niet zou zijn. En na wat meetwerk en rechtstreeks aansluiten op een losse accu was de diagnose duidelijk: benzinepomp defect. Gaf geen enkel teken van leven meer.
Komende week nog maar eens terug naar Vaassen voor reparatie, want ik begreep al dat vervangen van de pomp niet zo makkelijk is als bij de 850. Bij de 850 heb ik het twee keer zelf gedaan, en dat stelde niet zoveel voor.
Mijn enige zorg voor de korte termijn (lees: morgen) is wat er gebeurt als ik met temperaturen rond het vriespunt direct rechtstreeks op lpg start. Hopelijk geen backfire-achtige verschijnselen...