benzine geur van onder motorkap bij koude start / opgelost
benzine geur van onder motorkap bij koude start / opgelost
Ik heb al een tijdje last van een flinke benzine walm bij koude start. Ik heb de injector rail er al een paar keer uit gehaald, andere injectoren geplaatst en alle 12 de rubber ringetjes vernieuwd, ook de groene ringetjes van de aansluitingen van de leidingen op de rails nu vervangen. Tevens de drukregelaar omgeruild.
Andere injector gerelateerde pakking ringetjes zijn nooit geleverd bij de 960 vanaf 1995. Ik weet dat eerdere modellen nog rubber ringen in het spruitstuk zelf hadden zitten.
Maargoed het is helaas nog niet over. Ik kan geen lekkage ontdekken aan de rail zelf ook zien de 2 benzine leidingen er naar toe goed uit.
Het is alleen bij koude start eigenlijk en ook niet iedere keer. De geur komt duidelijk van het blok. Is er iets wat ik nog over het hoofd zie?
Hij heeft verder een LPI installatie en de injectoren zitten aan de onderkant op het spruitstuk en zijn niet te inspecteren zonder dit te verwijderen, kan het hier nog mee te maken hebben?
Hij loopt gewoon mooi zowel op benzine en gas.
Wie denkt er mee.
Groet, Michiel
Opgelost!
Hij lekte op de voorkant van de rail bij het 'ingeklonken dopje', niet altijd en alleen bij koude motor, zodra de rail iets warm werd, stopte het weer door het uitzetten van het aluminium.
Ik heb het provisorisch opgelost middels een sterke metaal 2 comp. lijm te gebruiken. Ik heb een ring die precies in de ronde verdieping past in gelijmd en vervolgens de epoxy als 2e laag erom heen gezet.
Het probleem is voor nu weg, na 2 weken gaat het steeds goed. Niet heel fraai maar wel effectief, mocht het ooit terugkomen dan zal ik de rail moeten vervangen.
zie foto.