Overslaan en naar de inhoud gaan
Volvo 700 Vereniging

Volvo 700 Vereniging

  • Snelmenu
    • Inloggen
    • Tracker
    • Recente discussies
    • Agenda 2023
    • Dagboeken
    • Verenigingsadvertenties
    • Facebook pagina
    • Privacy policy
  • Maak
    • Forumdiscussie starten
    • Dagboekpagina maken
    • Evenement aanmaken
    • Infopagina maken
    • PB sturen
  • Forum
    • Overzicht
    • Recente discussies
    • Recente pagina's
    • Dagboeken
    • Site hulp
    • Dagboekbericht maken
    • Forumdiscussie starten
  • Docs
    • Geschiedenis
    • Weblinks
    • Infopagina maken
  • Advertenties
    • Verenigingsadvertenties
  • Vereniging
    • Kalender
    • Activiteiten 2023
    • Fotoalbums evenementen
    • VKO Onderdelenshop
    • Privacy Policy
    • Statuten
  • Profiel
    • Inloggen
    • Privebericht aanmaken

U bent hier

Start/Forum/Werkplaats/Benzine motoren/B6304FS Lage compressie op cil 3.

B6304FS Lage compressie op cil 3.

B6304FS Lage compressie op cil 3.

- Ingediend door MLandman , op 3 nov 2019 - 20 Reacties -
Forum: 
Benzine motoren

Hallo iedereen,

We zijn al enige tijd in bezit van een 960 uit '95. Hij is een uitgerust met de 3.0 B6304FS motor met 324xxxkm, die bij stationair af en toe op 5 cilinders loopt. Eerste vermoeden ging naar de bedrading van de ontsteking die helemaal vergaan was, de bobines en vonkversterkers. Na deze delen vervangen te hebben, toch maar (achteraf veel te laat) de compressie te meten. Resultaat, alle cilinders netjes 12 bar, maar cilinder nummer 3 heeft een lage compressie variërend van 6 tot 9 bar. De garage heeft met een camera naar de kleppen gekeken, en geconstateerd dat een van de uitlaatkleppen niet volledig sluit. De kleppen zelf lijken niet beschadigd. Het aparte is dat bij hogere toeren de klep wél sluit, te zien aan een "gezonde" bougie. Bij laag, stationair toerental is de bougie erg nat en hoor je bij de uitlaat ook kleine plofjes.

Het is een wagen waar ik erg weg van ben en wil hem dan ook graag herstellen. De vraag is wat de beste vervolgactie is, de kop laten reviseren of toch een ruilmotor? Ik heb me laten vertellen dat er kans is op het scheuren van het blok bij het lichten van de kop, en dat een vervangende B6304 erg moeilijk is om aan te komen. Kent iemand een goed adres voor een revisie/ ruilblok?

Alvast bedankt!

  • Login of registreer om te kunnen reageren

Recente Advertenties

https://volvo700vereniging.nl/advertenti...

Wie is er actief

Er zijn momenteel 2 gebruikers online.

  • Jasper de Kat A...
  • Gerard01
Gezelligheid, informatie uitwisseling en actieve participatie zijn het uitgangspunt van de Volvo 700 Vereniging.
 
De leden organiseren bijeenkomsten en activiteiten om met elkaar te praten over onze Volvo´s.
 
Regelmatig komt het verenigingsblad "FACTOR 700" uit. Je kunt technische problemen voorleggen op dit forum.
 
Alleen verenigingsleden hebben toegang tot het documentatiecentrum en de technische vraagbaak met reeds onder meer hints en tips en technische documentatie.

Twitter feed

  • @:
    2891 weeks ago

Nieuwe onderwerpen

  • Kinderbankje volvo 945
    17 mei 2025
  • automaatpook schacht vervangen Volvo 940
    9 mei 2025
  • Jaloezie 740 straks weer nieuw verkrijgbaar
    24 apr 2025
  • Nokkenassen 960 op tijd zetten
    13 apr 2025
  • Deltamil airco servo weer defect - Site is uit de lucht?
    9 apr 2025

Contact informatie

De vereniging met volledige rechtsbevoegdheid is ingeschreven onder nummer 40483469 bij de Kamer van Koophandel (KvK) te Utrecht.

Secretariaat: Parkzicht 3 - 5431VE Cuijk

E-mail: secretaris@volvo700vereniging.nl

  •  
  •  
 
 
Home | Lidmaatschap | Sitereglement | Site hulp
Copyright © 2014 Volvo 700 Vereniging. Alle rechten gereserveerd.